Börtnan...

"Välkommen till Börtnan - Kallast i Sverige" står det på skylten... Idag bjöd dock Börtnan på plusgrader och solsken.
Har varit på "Storsjön" och "fiskat". Borrade i botten efter en halvtimma så sedan fick vi springa omkring och sparka upp gamla hål. Som tur var såg isen ut som en schweizerost så det innebar inga större problem... Annat än att jag måste köpa nya skär åt borrägaren...
Inte ett napp på hela dagen fördelat på tre tappra fiskare. Rätt uselt resultat men en mysig dag i det fria.
Tjärvedsbrasa, fläsk, körv med ost i, körv utan ost i, chorizokörv, sotpannekaffe och andra godsaker gjorde att det misslyckade fiskafänget kom i skymundan.
Har egentligen inte hänt något värt att berätta om, men jag lägger upp lite bilder från dagen...


Sebastian och L-E sitter och glor på elden och löser världsliga problem...


Min kära sotpanna och en skiva varmrökt sidfläsk... Mat för en karl.


Jag som precis upptäckt meningen med livet... Sotpannekaffe och "på-bit" bitsocker.


Resan hem bjöd på glesbygdsdramatik å det grövsta. Två fjolingar
och en ko stod och tittade på oss...


Några kilometer längre fram stod en flock renar. Högkvalitativ föda
och en garanti för att det ska gå hålla hund några år till...


Världens smartaste djur... Hm. Men ack så goda med honungsglaze på grillen...

I morgon, Söndag, är det dags att rikta in nosen på storsvensken mot havet igen. Med blandade känslor. Ska bli skönt att få sova i sin egen säng, och... Ja. Varje avklarad vecka är dock en vecka närmare examen och i slutändan ett vettigt liv. Det är så man får se det... Dessutom är det ju inte så länge kvar till älgjakten nu, bara sommareländet kvar att genomlida innan det är dags igen... Skönt så det förslår!

Återkommer om det händer något intressant eller om jag blir arg på något...

Adjö mina vännerrrr...

Kommentarer
Postat av: Elvis farbror

detta är resultat av att försöka få så kallad ädel fisk när de e roligare att dra abbore lika ond att äta är den.

2010-04-11 @ 21:50:53
Postat av: Anna

Fan va najs!! Ja vill oxå va på storsjön o pimpla.. o fiska.. Själv sitter man i Malmö o möglar...

2010-04-14 @ 21:35:57
URL: http://vapendragaren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0