Jag skiter i´t.

Jo. Nu är det bestämt. Struntar i valp det här året. Var visst inte menat att det skulle bli något och om jag skall leva som jag lär (se föregående inlägg angående "tro") så måste jag göra så. Jag var i kontakt med de jag trodde på och det sket sig på ena eller andra sättet.
Har dock lärt mig några saker av detta:
1: Ta kontakt med flera uppfödare, det är ett lotteri och mycket kan hända. Gäller att sprida ut riskerna så att säga...
2: Vara ute i tid. Var ute alldeles för sent hos vissa nu, jag ska sätta igång ringandet inför valp-sommaren-2011 redan i höst. Så folk vet att man är intresserad och man hamnar högt upp på listorna. Även fast täckhundar inte är bestämda osv så är det ändå tiklinjerna som är det intressanta. Bra hanhundar finns i mängd...
Nu lämnar vi det här eländet bakom oss och går in på något betydligt roligare...

Valpar! Följde med en kompis till Storuman igår, tisdag, han skulle välja valp från Ullisjaurlandets I-kull. Parningsvalp dessutom. Han hade fått tag i detta genom att vara ute i tid och ringt runt till många. De flesta kennelägare är hjälpsamma och trevliga och om de inte själva känner att det är någon mening att skriva upp den intresserade ger de gärna tips om andra intressanta parningar. På den vägen fick han tag i denna... Det var 7 små livliga hanhundar och han skulle alltså välja en av dem, visade sig vara lättare sagt än gjort då det var en jämn fin kull och samtliga var pigga, glada och krya.
Lägger in lite bilder på dem...


Ute i det fria...


Liten tramsalur klättrar på lådbil


Vad håller den där farbrorn i för något?


Försökte stjäla denna men han ville inte vara stilla i innerfickan... ;)


Här är han.. Alexanders nya följeslagare...


Ullisjaurlandets Ingo - går på KO i älgskogen...


Elvispen följde naturligtvis med och tittade på bäbisarna han med.

Ägarna till Ullisjaurlandets Kennel var två trevliga bröder, Stig och Christer. Kvällen bjöd på mycket mummel om älgar och hundar och mycket kaffe. Precis alla ingredienser som en trevlig kväll skall innehålla med andra ord...
Det föll sig även såpass att jag blev uppskriven hos dem inför nästa års kull. Det känns bra då det kommer bra jakthundar därifrån och de hade en sund syn på hundar och älgjakt.
Men nu ska vi önska lycka till till Alexander och Ingo! Jag är fullständigt övertygad om att det kommer bli jättebra!

I helgen skall jag fara hem till ljuva Fåker. Har med mig en sörlänning, vi ska jaga lite bäver och gå ut med de saltstenar som jag inte hann få ut på påsklovet. Förhoppningsvis så bjuder helgen på vackert väder, bävrar och kanske något annat trevligt också...

Annars inget värt att berätta annat än att LCHF fungerar. -3 kg på två veckor... Det är fullt och fast godkänt. Nu har det blivit lite fusk på slutet så den här veckan lär väl inget hända. Ingen större katastrof i sådana fall, det får bli vad det blir...

Skolan rullar på. Griskursen avklarad, nu en lite lättsammare kurs vilket känns skönt... Sedan är det dags för sommarkursen, "blommor och bin" eller vad den nu hette...

Go´natt.


Kommentarer
Postat av: 1

Hur är skolan? Är det svårta kurser? griskurs?

2010-05-01 @ 19:43:48
Postat av: Harvner

Det är bra där! Nja, en del har i mitt tycke varit svåra. Med griskurs menade jag en stor och omfattande kurs med många deltentor/duggor, den var intressant men jobbig.

Men det rullar väl på...

2010-05-02 @ 21:18:38
URL: http://harvner.blogg.se/
Postat av: Hggfft

En sån rackare sparkade jag ihjäl förra året när den jagade katten!

Ligger nedtrampad i en myr några hundra meter härifrån och jägarfjollorna letar fortfarande efter hunden som då och då synts till springandes avmagrad här och där i skogen enligt tips från "lokalbefolkningen" :o))

2010-05-30 @ 12:30:03
Postat av: Anders

Hggftt



Driver du eller är du bara helt körd i skallen?

2010-06-06 @ 19:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0