Sista helgen.

Det var nog sista helgen med älgjakt i helgen som var. Ingenting intressant hände, men det var en fin dag och trevligt sällskap och det väl det som är huvudsaken. Chansen fanns ju i alla fall, sen att det inte var några älgar hemma är inte så mycket att göra något åt...
Fin mark var det i alla fall!


Upplega och utsikt.


Älgmat och vy.


Mer älgmat och vy åt ett annat håll.


Ved eller naturvärde... Beroende på vem som ser den...

Annars då? Tja, sagolikt ointressant. En massa tentor och andra otrevligheter i skolan som gör att man inte har så mycket tid att ägna åt andra saker än åt plugg. Men det är väl därför man är här också antar jag... Så länge september, oktober och november är lugna så kan man gott ta några grismånader sen...

Ja. Allt är precis som vanligt, vilket nedanstående bild alltför tydligt visar:


Sopor på loftgång.

Alltså... Krävs det att Umeå Universitet håller en kurs om 10hp i "Konsten att transportera sopor till för sopor avsett utrymme" för att studenterna, Sveriges framtid, skall begripa att det inte går ställa dem utanför dörren i flera dagar? Jaja, nu är det ju inte varmt så det surnar i alla fall... Det var ju synd, annars hade dom ju kunnat bära ut en baden-baden stol och sätta sig mitt i härligheten och sola också, precis som de gjorde i våras...

Elvis befinner sig nu i Parasitland. Har jagat färdigt med honom för i år. Blir det något mer släpp nu så blir det med Cash så han får kuta lite grand han också, har dock ingen större önskan om att han skall få älgkontakt ännu.

På lördag så ska jag till människobyn för första gången i höst! Det är julbord på kårhuset som jag tänkte förära med ett besök. Tänkte, kvällen till ära, ha på mig min tomteväst för första gången! Var år och dag sen jag var på julbord. Men man kanske bara får äta kalvsylta och annat som är lättspytt, för man är ju inte van att vara ute i svängen, så att säga... Innan julbordet så blir det en sedvanlig V75:a. Man måste ju slita sig ur fattigdomen på något vis, och CSN är ju inte så särskilt behjälpliga i den frågan..
Fast innan både julbord och trav så blir det lite rådjursjakt med sveriges 4:e bästa drever! Härkilas Troya! Ska bli riktigt trevligt! Hoppas på varmare temperatur bara!

Sen har man faktiskt något riktigt riktigt trevligt att vila tankarna på, en ganska stor snöboll som så sakteliga har börjat rulla. Nej, det har inte med något fruntimmer att göra, jag är fortfarande alldeles för black för det, utan det har med andra saker att göra. Viktiga saker, ja det absolut överlägset viktigaste av allt egentligen! Men jag tänker inte orera så speciellt mycket mer om detta i dagsläget. Jag väntar med det tills/om det blir klart...

Nu ska jag stoppa i en ny maskin med dyngkläder.

Väl mött.

//Jojje

Kommentarer
Postat av: f

Har du sagt a får du säga b vad är det för snöboll i rullning? Förövrigt så ska du bli författare/skribent för du är duktig på att skriva.

2010-12-08 @ 22:46:53
Postat av: Jonas

Så fort det rör på sig så lovar jag naturligtvis att berätta vad det är. Men jag kan i dagsläget inte säga någonting om det för jag vet inget själv ännu och då är det bäst att vara tyst... Vill ju inte göra en Sahlin...



//Jonas

2010-12-09 @ 19:47:04
URL: http://harvner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0