Lady GaGas kläder...

Trodde ni verkligen det?

Idag har jag varit på Vapencentrum här i Umeå. Tagit reda på vad det skulle kosta att köpa och montera ljuddämpare. 800 kr per pipa och 2800 för dämparen. Ska gänga två pipor och köra med samma dämpare som jag flyttar mellan tror jag. Det är en billig investering, vill inte under några som helst omständigheter få tinitus värre än jag redan har. Att man sedan sparar hundens hörsel är inte det heller fy skam.

I övrigt har inget intressant inträffat som är värt att berätta om... Allt flyter på i samma gamla menlösa lunk. Tränar och tentapluggar...Ekonomi är inte direkt det mest upplyftande man kan ägna sig åt, ska bli riktigt skönt att få läsa en skoglig kurs efter denna, "trädets biologi och egenskaper" heter den. Intressant så det förslår...

Om det är någon av mina trogna läser som är kunnig i broderandet ädla konst så önskar jag leja era tjänster, vill ha en väggbonad nämligen. Eller om ni har en likadan sin den nedan liggande i en låda men är för pryd för att ha den på vägen kan jag köpa den av er...


Passar perfekt på en students vägg...Det är ett elände att vara black...

På söndag är det Alla Hjärtans dag. Har laddat upp med en burk fransk handcreme och en påse ostkrokar (för luktens skull), så det blir ungefär som vanligt...

Var på storica idag. Köpte en tandborste. Nu till det roliga: Jag fick ta fram jaktkniven för att få upp förpackningen. Hur i helvete kan man förpacka en tandborste så man i princip måste ha skärbrännare för att få fram produkten? Är det för att hindra efterblivna amerikaner att äta allt som är färgglatt eller vad beror det på? Avskyr den här förpackningshysterin, man får ju en mindre stroke för varje förpackning man ska försöka bryta sig in i. Datummärkning är en annan sak jag stör mig på. Drack mjölk som var en vecka gammal, det var inte det minsta fel på den. Fil klarar sig ledigt två veckor efter utgånget datum. Hur många ton mat slängs totalt i onödan för att folk läser på datumet istället för att använda de sinnen Gud Fader (eller Darwin) gett oss för att ta reda på om föda är otjänlig eller ej, lukt och smak. Kvalificerat vansinne. Ta bort allt vad datummärkning heter och lär folk använda snoken!


OS inleds nu i dagarna! Ser verkligen fram emot detta. Som synd är så går det ju i ett land med fel på klockan så man får sitta upp på nätterna för att se sändningarna, men det må vara hänt...Vara uppe på nätterna är en av få saker jag behärskar till fulländning...
Om jag får sia så tar frug...f´låt, Helena Jonsson 1 guld och 1 brons. Aco tar även hon en medalj. Ett fint silver.
Hockeylandslaget tar ett brons (hoppas naturligtvis på ett guld, men kanadickerna har hemmaplan och har således domaren på sin sida). Kanada slår Ryssland i finalen, jag gråter. Anja tar ett guld. Hon har uppåtgående formkurva. Längdherrarna (om de öht har kvalat in till OS?) tar inga medaljer. Damerna blixtrar till med ett stafettbrons och Kalla får en medalj i ett fristilslopp över kortdistans.
Så blir det! ;)

I morgon, lördag, är planen att bli berusad och gå på lokal. Vi får hoppas att det blir trevligt!

Väl mött!

/Jonas

Kommentarer
Postat av: Hardimir

"Har laddat upp med en burk fransk handcreme och en påse ostkrokar (för luktens skull), så det blir ungefär som vanligt..." - Men vad mysigt Jonas!



Håller helt klart med dig om det där med datummärkningen, jag röstar för att det systemet helt slopas. Det blir lite som ett lotteri när man handlar, ibland får man obrukbara produkter men ofta får man då säkert produkter som är fullt ätbara men som hade kastats i dagens hysteri!



Ett tips - Låter du mjölken stå tillräckligt länge blir det ju ungefär som filmjölk, nyttig bakteriekultur du vet.

2010-02-13 @ 00:23:55
Postat av: Danne

Alltid lika läsvärt =)



Du glömde Emil Jönsson tycker jag! Tar ju lätt guld, bara han håller sig på benen, förstås... =)

2010-02-13 @ 00:30:17
URL: http://www.jamthund.se
Postat av: Emma

Skönt att du nu levererat samtliga intressanta resultat, så sliper man titta! ;)

2010-02-13 @ 00:38:33
URL: http://vimlan.blogg.se/
Postat av: Erik

http://shop.textalk.se/se/artgrp.php?id=8405&grp=393445



Inte precis rätt motiv men bra sköna!

2010-02-14 @ 23:45:14
Postat av: Bronnoxen från vålom

Hahaha vars får du allt ifrån....

2010-02-16 @ 17:12:24
Postat av: Ida

Ja jag såg verkligen fram emot din syn på Ladys Gagas kläder!! Hahahahahaha... Love!

2010-02-17 @ 21:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0