OS

För närvarande händer ej mycket i det Harvnerska residenset. Till skillnad mot den vanliga vardagen som är full av aktiviteter, spänning och utmaningar koncentreras nu min aldrig sinande energiström mot Vancouver, de olympiska spelen och de färgtelevisionssändningar som därifrån kommer.

Jag siade faktiskt lite rätt i mitt tidigare inlägg...Charlotte Kalla tog faktiskt en medalj i ett fristilslopp över kortdistans. Och vilken medalj. Och vilket lopp. Världklass. Och jag lovar att hon med de nötbruna ögonen och bländande leendet redan säkrat Jerringpriset.
Tyvärr, får man väl nästan säga, för Björn Ferry. Han gjorde en fullständigt bländande insats i dagens jaktstart i skidskytte. Tog in en dryg minut, bommade näst sista skottet i sista skjutningen, samlade nerverna och satte det 20:e. Storartat helt enkelt. Om det går att dela bragdpriser och annat så vore det ett bra tillfälle att göra det nu...
Och ändå har OS bara börjat för di Svenske.
Hellner bör vara revanschsugen efter sitt fenomenala lopp över 15km som sånär räckte till en medalj men stannade på en snöplig fjärde plats. Johan Olsson, f.ö en gammal klasskamrat till mig från Norra Skolan i Östersund under åren 91 och 92, visar bra form och är grym i klassisk stil. En felåkning inne på stadion lär göra att även han drömmer om revansch...
För att inte tala om stackars Aco och Helena. Aco blev hindrad av en funktionär som då tanke gick till handling hade en väldig otur och Helena visade att hon faktiskt besitter något som åtminstone kan liknas vid nerver. Jag tror dock, på fullaste allvar, att båda två tar en medalj i detta OS. Aco gjorde ett kanonrace idag, strulet till trots och jag tror att Ferrys guld flyttar lite fokus från Helena så hon får ta sin guldpeng i lugn och ro...De har två mycket bra chanser kvar i masstarten och distansloppet.

Annars finns inte så mycket att säga...Jag har sett det mesta. Haschplanka-cross är faktiskt rätt underhållande att titta på...Damcurlarna går in i OS för att försvara sitt guld och herrarna vann första matchen idag och skall förhoppningsvis göra det som Peja, tyvärr, aldrig gjorde.
Hockeyturneringen startar på allvar i morgon. Tre Kronor skall motionsvinna över Tyskland. Testa femmorna, powerplayuppställningar och annat. Ta en lättsam och bekväm seger utan alltför stor ansträngning. Damkronorna sköter sitt jobb. Vinner planenligt mot både Slovakien och Schweiz.

Dagligt gnäll:
Vilka jävla arrangörsmissar det är. Det är snudd på skandal att man i ett OS inte förklarar för funktionärerna hur de skall göra då de skall släppa iväg åkarna. Det blev strul i både herr- och damloppet i dagens jaktstart i skidskytte. Det får icke förekomma. Särskilt inte på ett OS. Punkt.
Sedan skulle det vara väldigt roligt att få ett svar på varför OS så ofta går i länder med ett fullständigt värdelöst vinterväder? Tävlingarna präglas av skitväder, spöregn, attacksnöfall, dimma, blåst och annat elände. Dåligt. Tävligar flyttas fram och programmet, både mitt och deltagarnas, hamnar i otakt. Gillas icke.


Livet i övrigt präglas av stiltje.
Blev uppringd av Klövkampens kennel och hade fått ta en valp därifrån. Men leveransen passar inte alls in i mina planer så jag var tvungen att tacka nej. Tyvärr. De får fram mycket bra hundar. Hoppet lever dock om de andra två alternativen, de tikarna är nyss parade och bör således valpa vid en, för mig, lämpligare tidpunkt.

Nu blir det god natt här. Vilket även bjuds Er!

/Jonas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0