Cash is in the building...

Det hette väl egentligen "Elvis has left the building", men det gör han inte än på många år får vi innerligt hoppas. Dock har den nya förmågan landat i Fåker nu!

Stenruets Cash verkar vara en stabil liten kille. Han pep i 10-20 sekunder efter vi hämtat honom, spydde en gång i Lars-Eriks nya BMW och sedan var han tyst, lugn och snäll hela resan upp från Borlänge till Fåker!
Det är svårt att dra några större växlar efter bara ett dygn, men det har inte varit något pip och gnäll. Han slänger sig ner på golvet och somnar. Dock verkar han ha gjort sig mest hemmastadd i köket så jag tänkte faktiskt flytta ner buren dit och även min säng, så sover jag med honom i köket nån vecka så han får vänja sig vid att vara där. Dessutom är det svalare i köket än på mitt sovrum vilket kan vara en bidragande orsak till vällusten han verkar finna i köket...

Fick, av en oerhört vänlig själ, en bit björnskinn som jag tänkte lägga lite spår med. Fick tipset att knipsa av lite hår och lägga dessa i en sprayflaska med vatten och låta härligheten dra några timmar. Sedan spraya på marken, inget blod eller dylikt. Detta skall tydligen fungera bra att spåra med!
Jag vill även få tag i en älgskånk. Städade ju ur frysen inför flytten till Umeå, så jag har inga kvar. Är det någon, inom vettigt avstånd från Fåker, som kan skänka mig en älgskånk vore jag evigt tacksam.

Bjuder på några bilder från resan upp samt Cash´s första dag i Fåker!


I bilen på vägen upp. Pigg liten krabat med mörka fina ögon.


Lade sig på BMW-mattan och somnade en stund... Lärde Elvis tidigt att
åka på golvet framför passagerar sätet. Guld värt om man tigger skjuts
av en passare att veta att hunden sitter kvar där och inte flänger runt
i  bilen som ett yrväder... Tänkte även försöka lära Junior detta.


Men...när man är liten bäba får man faktiskt sova i famnen också...


På upptäcktsfärd på gräsmattan... Han springer som ett jehu och slänger
sig sedan ner...


Hittade en maskros att bita lite på.

Nu när man för en gångs skull har något vettigt att skriva om så skulle jag tro att bloggen uppdateras mer frekvent än gågna månader...

Men: Tyskland är fortfarande kvar i VM, spelar kvart mot Argentina. Jag tippade dem vinnare så jag måste ju hålla på dem även i den matchen även fast jag tror det blir oerhört svårt... Spanien fick en straffspark iom kvartsfinal mot Paraguay och går lätt vidare... Brasilien vinner över ett blekt Holland och vem som vinner mellan Ghana och Uruguay har jag inte den blekaste aning om ärligt talat...
Den som lever får se...

Nu ska jag ut med Cash så det inte blir en olycka på golvet...

Väl mött!

Kommentarer
Postat av: Emma

Så fin han är! :)

2010-07-03 @ 19:07:26
URL: http://vimlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0