Dagavill...

Är inte helt hundra på vilken dag det är, tror det är Onsdag. Var mindre noga. 7:e Juli är det iaf vilket innebär att det är 10 dagar kvar tills jag har hyrt skjutbanan och det är dags att avlägga det årliga björnpasset!

Allt är frid och fröjd med Cash. Har ägnat mig åt miljöträning de här dagarna han varit hemma. Han har fått träffa de hundar som han kommer växa upp med, hälsat på de jag brukar hälsa på och haft med honom lite överallt. Har dock ingen AC i storsvensken så det blir inte så mycket bilåkning som jag skulle vilja. Han är dock rätt duktig för att vara så liten, han ligger på golvet framför passagerarsätet hela tiden medans man kör, när man sedan stannar och går ur händer det att han hoppar upp på sätet. Men det ordnar sig nog med det vad det lider också...
Lade ett litet släpspår med en älgklöv idag på gräsmattan. Det gick bra. Han spårade fram till klöven och låg och gnagde på den ett tag. Ska göra detta några gånger i veckan och utöka svårigheterna allt eftersom framstegen kommer. Ska även använda björnskinnsbiten så han får vänja sig lite vid den lukten...
Det går bra för honom att sova i buren, i natt sov han från 23 till 09 i morse. Skönt! Har blivit några olyckor inomhus men inte alls något att orda om. Lugn, snäll och bestämd är han. Han blir riktigt förbanand på tex gräsmattan om han inte lyckas med sin demolering av den...


Lyckad spårning


Stolt liten kille som redan rest båda öronen!


Närbild.


Har monterat på kikarsiktet nu. Kommer sitta som en fläskläpp på 9,3-pipan. Belyst liten punkt och 2,5-10 förstoring. Bara att tacka och ta emot sin trettioårspresent från tremänningen! Men nu får det vara färdighandlat på jaktleksaksfronten på ett tag, känner mig nöjd med det jag har. Ska lära mig att skjuta med grejorna nu...


Zeiss Victory Varipoint 2,5-10x42 T* Belyst riktmedel #60. Sitter på 9,3x62
pipan och ska användas till älg, björn och lite allmänt ål-rand. Pyjamasgris
i Småland kanske?


Schmidt&Bender 2,5-10x56 #1. Sitter på 6,5x55 pipan och används till
precis allting, mest vak- och pürschjakt på rådjur, bäver och räv.

Mycket pengar, ja. Cirka 4-5 utlandssemestrar som jag aldrig varit på... Eller nån dålig bilaffär... Eller ett skapligt hemmabiosystem... Eller... Ja, något som normalt folk lägger slantarna på.
En ljuddämpare ska dock införskaffas, men det är ingen leksak utan enbart en nyttosak. Hörseln har man bara en av. Men det får bli nästa år.

Tippade fel i VM. Holland dängde visst Brasilien. Bara att lyfta på mössan. Igår gick de dessutom till final genom att slå ut Uruguay. Uruguay har dock varit en ljuspunkt i tillvaron och jag vet inte om det var så särskilt rättvist igår egentligen, men det handlar ju om att sätta chanserna. Ikväll är det Spanien-Fritzland. Har ju tippat Das Reich som vinnare av hela konkarongen så jag måste väl tippa dem även ikväll då, även fast det blir svårt mot ett Spanien med obeskrivligt flyt och en Villa i toppform.
Den som lever får se.

Väl mött.

Kommentarer
Postat av: Lissnils

Utlandssemestrar är överskattade! Bra val! ;) Älgarna får det hett om öronen(eller ännu hellre centrala lungområdet)i höst...

2010-07-08 @ 09:37:24
URL: http://www.lissnilsjakt.blogspot.com/
Postat av: Harvner

Hehe, jo så är det väl då man rår sig själv... :)



Fin sida du hade, den har jag inte sett för! Fasen så roligt med en åtelkamera!

2010-07-08 @ 22:58:26
URL: http://harvner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0