Sommar...

...ska det hetas vara. Sverige är drabbat av värmebölja, ja det vill säga hela Sverige utom Fåker där jag befinner mig... Har varit skapligt några dagar, dvs solsken och uppehåll. Men då har det blåst kuling istället så att åka och bottenmeta öring har varit menlöst. Är det inte sådant väder så är det åska så kåken skakar och skyfall därtill.

Hann göra färdigt en viltåker innan det senaste ovädret. Långåkern är sådd med raps och någon slags finsk kålsort som någon fixat några påsar av. Ska bli intressant att se hur det faller ut.
Bjennbärshägna är plogad och harvad en gång, men den måste harvas igen så gräset dör riktigt innan det är någon mening att så... Och som det ser ut på himlavalvet dröjer det några dagar än...
Lägger in en bild då gröna faran plöjer...


Ja, ni ser ju själva gräsförekomsten...Därav tvånget att harva - låta vila
- harva igen.... Och harva är ju något man kan...

Med Cash går det bara bra. Han har börjat säga till då han vill ut... De allra flesta gångerna i alla fall, ibland kan det bli en olycka men det må vara hänt. Han växer och frodas. Verkar inte rädas speciellt mycket utan är nyfiken och framåt. Har ställt iordning en flaska "björnextrakt" som vi ska testa att spåra med då vädret tillåter. Han är rätt bitig och är jobbig med de äldre hundarna, jag hoppas de säger ifrån snart så han lär sig att bete sig "som folk". Men han är snäll och glad och då man är ensam med honom är han även lugn och går och oftast och lägger sig och sover.
Hade ju storstilade planer på att vänja honom att vara i bur. Alla talar ju så gott om dessa burar, att det blir såååå mycket lättsammare osv. Jag är inte böjd att hålla med. Jag är snarare böjd att åka och gräva ner burjäveln på dyngkasa. Möjligtvis att bur lämpar sig åt fladderörahundar men Cash vill då icke vara instängd i den. Har prövat att lämna själv korta stunder = serenad. Han sover i buren, men då ligger jag bredvid. Det går dock utmärkt att lämna honom själv kortare stunder om han slipper vara instängd. Då leker han med sitt ben och går sedan och lägger sig. Tror jag skiter i det här med bur och gör som jag gjorde med Elvis, det har ju gått hittills och det får väl så lov att gå igen...
I bilen så sitter han nu framför passagerarstolen utan tendenser att hoppa upp på sätet. Så vissa framsteg har allt gjorts.

Spanien vann VM. Holland som tidigare varit kända för sin totalfotboll får kanske framgent vara kända för sin brutalfotboll. Rätt lag vann anser jag. Spanien ville sparka på bollen och inte på holländarna. Holländarna ville sparka på spanjackerna istället för på bollen. Tyskland tog bronset och Uruguay en hedervärd fjärdeplats. Nu dröjer det några år tills det är någon mening att slå på färgteven igen... På gott och ont.

Annars ej hänt något värt att berätta. På lördag skall björnpasset avläggas, ska bli kul att panga lite!

Väl mött!

Kommentarer
Postat av: -----

Kan du inte göra så det visas färre inlägg per sida.

2010-07-15 @ 20:47:13
Postat av: Harvner

Hej.

Jag har varit inne och kollat överallt och jag hittar tyvärr inte någonstans där man kan ändra antalet inlägg som visas. Hittar bara igen där man ändrar design osv.

2010-07-15 @ 22:29:59
URL: http://harvner.blogg.se/
Postat av: Emma

Mera Cash åt bloggläsarna! ;)

2010-07-17 @ 20:48:46
URL: http://vimlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0