Sammanfattning år no:1

Jahopp. Sista veckan på år ett är inledd. På torsdag förmiddag far jag hem till Ljuva Jämtland och ett välförtjänt (?) sommarlov. Det kan kanske vara på sin plats med en liten summering av det gågna året...
Vissa förväntningar har infriats, vissa saker har varit betydligt bättre än jag kunde ana och vissa saker något sämre. Men på det hela taget trivs jag bra och jag kommer härda ut de fyra år som återstår innan jag får ett papper på att man kan någonting och således kan börja jobba på allvar...
Jag har lärt känna många nya, trevliga, roliga och intressanta människor. Knutit nya kontakter och haft en hel del trevligheter och tok för mig!


Det gågna jaktåret går dock till historien som det sämsta någonsin. Vi får hoppas att det är slut på eländen för Elvis nu så han får vara frisk och kry kommande säsonger! Laddar om och tar nya tag inför jaktåret 10/11. Då har man dessutom en liten plutt vid sin sida... Inte för att han kommer vara något att räkna med i år, men nog ska han allt få följa med till skogs då jag ska samla växter till herbariet...


Trettioårsdagen närmar sig med stormsteg. På lördag, den 12:e, är det dags. Fy fan säger jag bara. Lär vakna på söndag med ishias och prostataproblem... Planeringen inför lördagens skiva går längre och längre... Toastmaster är ordnad och jag är fullständigt övertygad om att Herr Sohlin kan ordbajsa sig genom det uppdraget på ett lättvindigt och underhållande sätt. Maten är beställd, likaså dryckesjomet och underhållningen ordnad. Bara att hoppas att vädergudarna är på vår sida också, även om vi skall vara inomhus så är det trevligt med sol och blå himmel då det är kalas-tajm!


Annars så kommer sommaren bli lugn. Jag vet inte om det blir något Fäviken i år. Schema, valpens utveckling och min privatekonomi får styra det. Jag skall jobba på bondgården i sommar, blir dock inte lika många timmar som ifjol vilket passar mig rätt bra med tanke på rådande omständigheter. Då kan man istället ägna sig åt sådant som man inte hunnnit gågna sommrar; vara i stugan, fiska och allmänt vila upp sig. Ja just det ja... Jag måste samla in minst 80 växter, pressa dem, dela in dem efter familjetillhörighet, klistra upp dem på papper, binda ihop ett herbarium och lära mig dem på svenska och latin också...

Nu läggs sista handen på städning av fågelholken. Kläder skall tas hem, golvet skuras och jag har även det delikata jobbet att försöka klura ut vad jag behöver, och inte behöver, härifrån. Går ju inte gärna ta med sig allt.
Tur att storsvensken är av modell större, den lär bli full är jag rädd...
Var förresten in och köpte en hundbur idag på Jägareförbundet Västerbotten. Följde med Lill-Jonas för han skulle köpa en bur. Sen fick han en av sina fåtaliga snilleblixtar och frågade gubben om vi fick rabatt om man köpte två... "Jo, nån krona ska det allt gå göra" svarade gubben. Så då köpte jag också en. Riktigt fin bur, inget skrammel och en formsydd dyna med tvättbart överdrag. Mjuk och fin så Junior får ligga skönt!

Nä, nu blir skurvattnet kallt.
Jag bjuder herrskapet en fortsatt trevlig dag... Och sommar. Jag lär kanske inte skriva lika frekvent i sommar men något alster skall jag försöka mäkta med. Sen till hösten blir det väl vad detta var tänkt att bli från början: En mer renodlad jakt- och naturblogg.

Kommentarer
Postat av: Elvis farbror

Nu när du återvänder till civilisationen ska vi se om vi kan få dig att kasta lite mask i vatten.Kan va roligt att se om din tur fortfarande är odräglig.Välkomen hem =)

2010-06-07 @ 18:40:34
Postat av: 27

Ingen ordning på ngt längre postgången verkar totalt ur funktion då ngn inbjudan till kalas ej nått PRO´s representant 27

:-)

2010-06-08 @ 11:21:11
Postat av: Harvner

27 kan väl komma ut på Rödöns bygdegård på lördag om han vill. Men undertecknad tänkte faktiskt bjuda på tårta i en mer lugn miljö senare i sommar också och då är han varmt välkommen om han så önskar...

2010-06-09 @ 00:28:21
URL: http://harvner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0