Fokusförflyttning...

Gud så skönt att ha något roligt och vettigt att tänka på för en gångs skull. Flyttar fokus från social misär till något mycket trevligare. Har redan börjat räkna ut var och hur spåren skall läggas, att jag ska pröva att banda ihjäl en älg på Kungsnäs i slutet av säsongen med hjälp av trogna passare från Gransjötrakten, vart man skall gå för att träna skogsvana utan att riskera älgkontakt och framför allt vart jag tänker släppa när det är dags för detsamma...
Riktigt roligt är det!
Framförallt är det skönt att kunna lämna ett bra svar på tal på frågan:
"-Jonas varför är du singel än...?"
"-Ja...Därför unghunn e inte champion än naturligtvis..."
Ska göra mitt yttersta för att det skall ske så snart som möjligt för det vore ju oerhört lämpligt att även hinna skaffa ändå nästa hund medan man fortfarande går i skola. För det är ju rent löjligt vad mycket fritid man har... Förhoppningsvis leder utbildningen och framtida yrken till utökade jaktmöjligheter också så man kan hålla två hundar i fullfrän form. Detta får dock tas i beaktande senare beroende på utvecklingen av saker och ting...

Dessutom ska det blir oerhört lättsamt och skönt att ha något att skylla på då det är Forum, Storsjöyra, Fävik, insparkar och utsparkar, sittningar och annan social skit som tarvar alkoholinmundigande och stela konversationer med folk som egentligen inte vill prata med en.
"-Ne, jag kan inte följa med för jag måste ut me unghunn..."
Åker hellre och dricker kaffe och umgås med nära och kära under andra omständigheter.

Han ska heta något på C. Har föreslagit Cash, funderade ett tag på Chuck också, men i ärlighetens namn så är Cash bättre. Eftersom nuvarande hund heter Elvis så är det ju bara Jerry-Lee som fattas så har man ju en komplett Miljon Dollar Quartet... Nu vet jag inte om det döps någon valp till Cash, men jag tror ändå jag ska kalla honom det... Roligt att ha namn som är lite personlige och som speglar något av ens egna tycke och smak...Och vad kan passa bättre att döpa sina hundar efter några av de största genom alla tider? Man måste ju hoppas och tro, eller hur?

Vad gäller det övriga livet och levernet har det inte hänt ett skapandes jota värt att berätta. Blir kvar i Ume över långhelgen av den enkla anledningen att jag inte har råd att åka hem. Ska på grillning på lördag vilket skall bli mycket trevligt. Elvis får följa med och se till att allt går rätt till... Har fuskat med både träning och lchf, men det känns som jag skiter även i det nu då det blivit klart med valp. Då behöver jag ju liksom inte göra mig till och låtsas bry mig längre. Och i ärlighetens namn är det ju lika roligt att träna som att titta på faluröd som torkar så det är väl inget jag sörjer så tårarna sprutar... Maten måste man väl dock försöka hålla lite koll på även framgent, om inte annat så man slipper köpa nya kläder, för det är ju alldeles för dyrt.

Var hemma föregående helg och jagade bäver tillsammans med två klasskamrater från de södra delarna av landet. Båda fick se bäver men ingen klar chans gavs. Tyvärr. Hade varit roligt om det fått lyckas även för dem. Men bävrarna finns kvar även till nästa år... Hoppas jag. Men trots utebliven gunst från Diana så hade vi en trevlig helg med fint väder och i ärlighetens namn är det väl ändå det som betyder något...

Hockey-VM pågår för fulla muggar... Kvaliteten ser dock inte ut att hålla OS-klass, men det är roligt att titta på ändå. Särskilt på ryssarna, vars lag besitter en oerhörd kompetens. Undras vad Bykov lockar med som gång efter annan får hem varenda en av NHL-stjärnorna till sitt landslag? Något som bevisligen B-Å Gustavsson har betydligt svårare att få...
Skiter i hur det går, även om det vore roligt med en sportslig framgång, men det är ett par timmars underhållning varje kväll oavsett utgång av turneringen.

Avslutar kvällens ordbajsande med ett visdomsord från Stickan (15) som har detta uppsatt på dörren till sin kolarkoja...Där mången kolbulle stekts...



Kommentarer
Postat av: Emma

Skönt att kunna fokusera på så vettiga saker som en blivande champion, det finns ju klart sämre saker att lägga energi på.



Kram

2010-05-13 @ 20:16:40
URL: http://vimlan.blogg.se/
Postat av: Ida

Cash låter som ett alldeles strålande namn! Kommer bli en hjälte :)

2010-05-29 @ 18:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0