Jaha.

Jag har ju högtidligen lovat att jag skall undanhålla informationen från min högst ointressanta vardag. Det löftet ämnar jag hålla, därav avsaknaden av inlägg den sista tiden...

Inte ett skapandes jota av intresse har hänt. Skolan rullar på med studier och övningar i fält. Vi mäter bestånd, räknar på skotar- och skördarkostnader, timmerutbyte, basvägsdragning och annat som hör skogsbruket till.
På tisdag är det sista tentan för detta första år. Känns rätt ok inför den faktiskt.

I helgen bär av hem till ljuva Jämtland för att fira Falk&co som fyller gubbar... Skall bli riktigt trevligt!
Detta innebär ju iofs att det inte blir något pluggat... Men det hade det inte blivit om jag varit kvar här heller om jag känner mig själv rätt. Som den gode kristne jag är så helgar jag vilodagen. Jag helgar även dagen före vilodagen, bara för att lixom inte reta någon högre makt...

Holländskan & Polisan lämnar mig nu ensam här i kalla nord. De tar examen och flyttar, precis som alla andra vettiga fruntimmer, söderut för att pröva att hitta lyckan där. Jag önskar dem lycka till med livets vedermödor. Men det kommer bli tomt här...

Gör mina stilla nattavandringar runt sjön och fortsätter äta lchf, med vissa undantag. Det rullar på i sakta mak. Har inte märkt några större förändringar ärligt talat. Det tarvar väl en större insats om det skall ge effekt så snart är jag rädd. Tyvärr saknas motivationen för det nu. Någon beach lär jag ändå inte besöka eftersom det bara är ungar och idioter som badar, så då var det inte så noga helt plötsligt...

Nu är dags att uppsöka lopplådan så man tar sig upp i morgon och kan frammummla en någorlunda begriplig redovisning i det ädla ämnet drivningskostnader.

Väl mött!

Kommentarer
Postat av: Elvis farbror

Det är tur att du snart får återvända till civilisationens mecka då. Annars rädd att de ska bli förtungt. Må livet leka och gudarna vara med dig.

2010-05-31 @ 21:37:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0