Kallt.

Det är så kallt så det går inte ens tänka. Nu är det varmare än -25 och då har det naturligtvis börjat snöa och blåsa. Bara för jag skrev på det viset slutade det naturligtvis snöa och blåsa och steg till -12. Men det är i alla fall för kallt.
Nu får det gärna ta och bli lite vårvinter. Så man får anta en grisskär nyans sittandes på en tjärn med ädelfisk och må lite gott...

Planerar en hemfärd någon gång under mars månad, så det är lite skoterföre kvar. Jag och Håkan måste få ut de sista saltstenarna och sen ska vi även köra ut lite virke. Ska bygga en riktig bro och en spång över ån och sen ska det bli ett par torn också. Har även figurerat lite rykten om föryngrig i laget men jag har inte hört något säkert ännu. Men det är alltid trevligt med nya bekantskaper.

Har varit på anställningsintervju för sommarjobb med SCA. Idag ramlade det in ett mail från Holmen att även dom ville träffas för en intervju. Hoppas innerligt att man får ett sommarjobb med skoglig ankyntning nu i sommar, det vore inte roligt att om tre år gå ut härifrån och inte ha en enda kontakt inom branschen. Pengarna var mindre noga, jobb finns det alltid i mängder. Det är just det där att komma in, visa vad man kan, skaffa kontakter, som är det viktiga i kråksången.

Träna verkar ju inte heller vara någon större mening att göra. Händer ingenting. Måste väl knapra suspekta substanser för att det ska märkas antar jag. Det vägrar jag dock av princip att göra så därför står man bara och stampar på samma nivå hela tiden trots rätt idogt "pumpande" eller vad man ska kalla det...

Man får väl klä sig värre än för en arktisk expedition och gå och träna "gå fot" med Lille-Cash eller nå´t för att få kvällarna att gå något snabbare än en lus på tjärsticka.
Om det är nån i Ume-trakten som läser och har en älgklöv över så är jag aspirant på den... Ska börja spårträna såfort snön försvinner tänkte jag.

Kärlek: Sammanfattas bäst med nedan visad bild.


Öken.

Fast vad kan man begära. Har varit på stan en gång på snart 1,5 termin och då köpte jag linsvätska och for hem igen. Denna månad lades de sista korvörena på stift och en rem till en skoter som står 43 mil härifrån. Fast väntar man nog jävla länge så måste det komma någon och knacka någon på dörren...

Nä, ska ta och bylsa på mig och gå ut i detta arktiska helvete. Hunden måste få sina promenader. Har räknat ut att jag går ca 1460 hundpromenader per år. Det är bra för hjärtat säger dom som vet.

Väl mött.



Kommentarer
Postat av: Sara (blivande) fru Brattgrå

Har du satt samma krav på tjejer som min bror, ska kunna köra skoter (han har en Forest fox), tror inte han menar ledkörning.. de ska även jaga och fiska. Eftersom han inte lämnar stensjö förutom för att vara i Kälarne på stolpfabriken så får han väl hoppas att det kommer nån som kört vilse...



För övrigt kändes det lite suspekt att det rullar en reklam i din reklmruta som behandlar mot celluliuter... =)



Ha dé!!



//Sara

2011-02-22 @ 14:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0