Nyinflyttad.

Ja, nu är man installerad i det nya boendet. Riktigt skönt att slippa sitta på sängkanten och steka pannkakor. Riktigt kök, riktigt vardagsrum, riktigt sovrum. Som det ska vara. Lille-Cash, som inte är så liten längre, verkar även han trivas riktigt bra. Skönt för honom att få lite mer att röra sig på, även fast han bara får vara i köket och hallen...

Annars har det faktiskt inte hänt något som är värt att berätta. Läser en riktigt tråkig och svår kurs nu, regressionsanalys, som är en slags påbyggnad på den matematiska statistik vi läste ifjol. Det lär väl finnas någon mening med att kunna sådant också men jag ljuger om jag säger att det är kul. Längtar tills de skogliga kurserna börjar på allvar, det är väl trots allt därför man är här...

Cash har som sagt var växt. Han är betydligt högre än Elvis nu. Han är nog 63-64 hög redan. Bara att hoppas att han inte kliver upp nån centimeter till för då blir han 0:ad på utställningarna, gränsen för jämthundshanar är nämligen 65 cm. Men han bör väl ha slutat växa på höjden nu kan man tycka och ska börja lägga på sig lite muskler...

Har jagat toppfågel en dag. Såg inte ett liv. Kolbullarna blev dock goda... På kvällen hade vi "After Hunt" där det lagades köttfärsbiffar med västerbottenost, soltorkade tomater och oliver i. Riktigt gott. Till det hade vi klyftpärer och svamparellsås. Kaffe och glass till efterrätt.
Nästa helg är sista helgen på toppjakten och då blir det nog en tvådagars tror jag... Vore ju gott att ha några tjäder- eller orrbröst att läga på webern i sommar...
Sen får det nog bli några hemresor så saltstenarna kommer ut som sig bör. Håkan har varit och hämtat 24 st nu så det bör väl räcka en stund hoppas jag... Ifjol hade de ätit upp alla som vi satte på Storsjösidan redan i mitten av sommaren, så det kanske får bli en pinne eller två till på den sidan...

Är i jobbsökartagen också. Behöver ett skogligt sommarjobb nu i sommar så man "får in en fot" någonstans. Var på en företagskväll med Holmen och lyssnade till vad de hade att säga, så dit ska jag skicka en ansökan. Om någon vecka är det SCA´s tur att bjuda på mat och informera om vad de har att erbjuda så det blir nog en ansökan även dit!

Hittade igen några gamla jaktbilder i en gömma på datorn, lägger in dem så det blir lite färg här...


Ett getingbo under sitsen på tornet vid klevflon. Gud ske pris så var det
inte jag som hamnade där...


En gråhund...
(som faktiskt är rätt snäll...)


En liten kviga *hmmm* som jag sköt på stånd åt Elvis....


Bröderna Bus under ett släpp uppe vid månstaån

Vargjaktseländet verkar ha fortlöpt utan större incidenter i alla fall. Trots rappande Borlängebor som gjorde sitt yttersta för att försöka förhindra den...Och skämde ut sig för all framtid på kuppen. Jesus Amalia...
Reggade mig inte ens i år, dels har jag inget intresse av det och dels var jag inte bjuden någonstans heller.

Snöbollen som så fint började rulla för någon månad sen har dock tinat betydligt och mest troligt lär det bara bli en liten blöt fläck kvar av den...Precis som allting annat man ser fram mot och har förhoppningar/förväntningar på.

Bjuder Er en fortsatt trevlig nattsvart januari!

//Jonas


Kommentarer
Postat av: Erik

Inget krav att vara registrerad vid vare sig varg- eller lojakt, om man inte har tänkt sig att vara jaktledare då förståss.(Detta har även Tv4 nyheterna missat när man reflekterade och gjorde en stor riksnyhet av den "drastiska minskning" av intresset för vargjakt.) När vi får en vettig tilldelning är du välkommen till Värmland om det skulle vara intressant, det går alltid åt bra folk!

2011-01-25 @ 15:47:44
URL: http://storeriksjakt.blogg.se/
Postat av: Jonas

Okej! Det var likadant som för lojakten mao, det var mer än vad jag visste!

Tack så mycket för det! :) Hade varit intressant att uppleva, även om jag i ärlighetens namn hoppas att framtida nivåer ligger långt under jaktbar nivå...

Har länkat till din sida!



//Jonas

2011-01-25 @ 19:41:23
URL: http://harvner.blogg.se/
Postat av: Erik

Japp! Då råder det samsyn mellan oss i den frågan med. Länkar din sida med så mina läsare får en dos humor med ;).

2011-01-25 @ 22:22:52
URL: http://storeriksjakt.blogg.se/
Postat av: Sarah

Hej!Varför skriver du inte längre??Man drar ju på smilbanden när man läser dina inlägg=) Dags att återta bloggandet kanske..;)?

MVH

2012-05-11 @ 11:02:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0