Tillbaka till allvaret...

Jullovet är nu slut. Skönt på sätt och vis. Man blir ju inte färdiginbillad jägmästare av att ligga i Östersund och fånglo i taket. Däremot var det rätt behövligt med lite ledighet. Första gången sedan 2003 som jag är ledig på en jul. Strödagar har man haft, men oftast har jag tagit på mig extraknäck så det har inte blivit någon sammanhängande ledighet. De här nästan tre veckorna är det längsta jag haft sedan 2002. Då var jag ledig 4 veckor efter jag hämtat Elvis. Sen har det i princip bara blivit en vecka per år och det är älgjakten.
Så det var riktigt skönt att få vara som en vanlig människa: lat, ledig och bekväm...

Det blev en finfin skotertur runt Gransjötrakten också. Vi plattade till gamla basvägar och stigar, så nu går det bra att ta sig till nästan alla saltstenar. Sen ska vi ut med lite virke också så vi passade på att platta till väg för det också då vi ändå var i farten.

Sen avslutades ledigveckan med en trevlig middag i goda vänners lag där vi, eller vi och vi, Sebastian och Falk mfl lagade råbiff. Det blev onekligen en väldigt lyckad och trevlig tillställning. Lägger in lite bilder från den nedan så det blir lite färg på denna annars så gråa sida.


Falk & Tobbe skär till och donar en massa...


Sebastian mal älgytterlår, två gånger till och med!


Råbiff.


Värre än nattvarden...


Rostas från älgkalv. Stekte i gjutjärnspanna. Blev rätt bra om jag får
säga det själv... En perfekt innerfittsrosa nyans.


Falk sitter och håller på med någonting...


Råbiff med alla tillbehör...


Gänget samlat, jag och Rikard står och tar kort...

Nu är det sista kvällen i fågelholken också. Den har tjänat sin Herre väl, men det är för trångt då man har andra intressen än sötröka och suspekta danser. Med hundar, vapenskåp, skidor, kläder för alla di väder etc blir det snabbt utrymmeskrävande. Nu får man ett stort eget rum med rikligt med garderober och ett källarförråd där saker man inte nyttjar kan förvaras! Alla småpryttlar är på plats i nya boet och bara de stora sakerna är kvar här, vagn skall hyras i morgon. Sen blir det väl till att göra sitt bästa för att försöka tvaga av här så man inte blir fakturerad för det då...

Har inte så mycket annat att berätta, vi går ju in i en riktigt eländig period nu, men man får försöka "häla på" så gott det går... Ska väl åka hem och köra lite mer skoter och sen hoppas jag att man får följa 27 till fjälls nån helg. han hävdar ju att det faktiskt finns nån pöl däruppe som fortfarande innehåller en röding eller två, själv tvivlar jag tills jag sett det med egna ögon...

Har beställt flytt av internetabonnemanget, men eftersom jag själv jobbat i branschen och vet att laxerande automatkaffe är viktigare än att sköta kundernas beställningar så är jag rädd att det kan ta lite tid... Men jag lär väl återkomma vad det lider...
Lev väl.

//Jonas

Kommentarer
Postat av: millgard

Men var är brudarna?

2011-02-10 @ 23:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0