1 vecka kvar.

Sitter f.n i Örebrioouu och väntar på att äta kinesiskt eller vad det nu var...
Gågna veckan har varit väldans trivsam, resans bästa. Roliga och intressanta studiebesök och strålande väder vad var Småland bjöd oss på. Södra Skogsägarna bjöd även på en trevlig middag och en present i form av en minikroppsstrumpa som man kunde förvandla till en piratmössa. Mycket användbar attiralj som ska få följa med i älgskogen i höst.

Annars då? Inte ett jädra någe som hänt. Cash är snäll och har visat sig gilla att bada. Det är ju positivt. Har åkt på en förkylning i vanlig ordning. Klimatanläggning i bilar må vara skönt, men det är ett satans otyg då det är hett på riktigt utomhus. Det slår aldrig fel, jag blir förkyld och får öronvärk. Men men, det lär väl snart gå över hoppas jag.

Nu är det bara en vecka kvar av södra sverigeresan. Skinnhisseberg är platsen för avslutningen på trippen. 4 intensiva dagar och sedan vänds snoken på bilen norrut och sedan dröjer det väldigt väldigt länge innan jag passerar södra länsgränse igen vill jag lova...

Örebro är en rätt vacker stad det också. Vi var i stadsparken och tittade på ankor och åt glass idag. Sen var det rabatter som inte var planterade och buskage med rosa blommor där.

Jaktlaget har köpt en älgdragare, en järnhäst. Om det råder delade meningar men jag vill hävda att det är bäst att själv äga det man ska använda och att fyrhjulingar har sin plats de också, bara inte som älgdragare. De går sönder för lätt på hyggen av kvist och annat och de bär inte tillfredsställande på våra sura marker.

Nä, har inget intressant att berätta. Ja det skulle väl vara ynkedomen att man gått upp 10kg sedan man började skolan då. Ser verkligen fram mot att tillbringa sommaren ensam i Backe så man inte blir narrad att äta en massa dynga och framförallt rent mängdmässigt. Ska köpa Ferrys kokbok och hårdköra på det. Fast iofs spelar det ingen roll rent fruntimmermässigt, dom duger man ju inte i oavsett hur man ser ut, det är främst en ekonomisk fråga: Jag vill inte köpa nya jeans.

Nu ska jag lyssna på hästjazz ett tag. Adjö.

/Jonas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0