Två veckor kvar...

Inte till semestern för den har jag redan börjat, men till årets svordomsmarathon, älgjakten.
Gud vad skönt det är att på en söndagseftermiddag inte ha ett tvåtonsok över sig att man måste åka 20 mil enkel. Jobbet kommer man nog sakna, för det har faktiskt varit trevligt, men att bo borta kommer jag inte sakna ett dugg.

Annars har det väl inte hänt sådär överdrivet mycket, var på skjutbanan och sköt klent så in i norden med 9,3:n. Tänkte att man gått och blivit skotträdd igen dämparen till trots. Kom då på att jag i vintras bytte kikarfästen och enbart grovriktade kikaren. For på skjutbanan och den gick över decimetern fel. Inte konstigt det blev låga poäng... Är huvudet dumt får plånboken lida... Nya tag på tisdag!

Har varit ute med Cash några svängar till. Ingen förbättring. Idag trampade jag upp en älg till. Passerade nog mig på 40-50 meter, såg inte vad det var för djur men skulle tippa på ett ensamt stor djur. Hunden jollrade. Kom sent omsider på spåren, följde dem ett hundratal meter och kom sedan tillbaka och lade sig i diket och drack vatten.
Jesus.
Men jag fick upp två saltstenar i alla fall. Alldeles för sent egentligen men bättre sent än aldrig. Hoppas att älgarna njuter riktigt mycket av dem, för det är ju inte direkt så att det är någon större risk för dem då man går förbi saltstenspinnarna med Cash lös...


-"Här var det nog en älg i natt, men eftersom jag är helt utan stake,
motor och jaktlust skiter jag i det! Också!"

Gick även förbi ett naturskönt pass och passade på att ta ett kort...


Åkroken, ringarna på vattnet kommer sig av att Cash, under en av dagens
längsta svängar på ca 24m, ligger däri och dricker!

Är det mitt fel? Vad gör man för fel? Kommer det lossna? Vad lider hunden av? Fy fan vad jag avskyr dessa frågor utan svar.

Ikväll blir det en sväng med gammelhunn för att titta om något grävsvin är vaket. Men eftersom det står älg i varje buske misstänker jag att det tar under 10 minuter innan det blir älgupptag. Men men, det är motion det också, man får försöka stöta så fort som möjligt så han kommer tillbaka någon gång. Jag menar, det är ju inte den 21:a förän på tisdag och det händer mycket de två sista dagarna...

Stötte även på en fin veteranbil ute i skogen... Tog några kort. För den hugade spekulanten kan jag nämna att jag vill, i sann hunduppfödaranda, ha 130.000 kr + moms för koordinaterna till platsen där detta mycket fina objekt står. Ett riktigt ämne. Lite lite jobb, lite kärlek och sen har du en vagn som går i vått och torrt!


En polertrasa och lacken kommer glänsa som en dromedartask i Saharas
kvällssol...


Fin akterspegel. Efter några timmars kärlek är det många bilister som
får se denna syn!


Ett prima och miljövänligt värmesystem finns i  denna högkvalitativa vagn.



Tänk dig denna front i backspegeln. Respekt.

Raljerande naturligtvis. Det är synd att sådana här ska få stå och förstöras i skogen, någon dum jävel som duger till att skruva hade nog gett den ett bättre öde...

Och apropå lik i bilformat... Till veckan ska hiluxen in på verkstad. Igen. För felsökning. Denna gång får de inte lämna igen den innan skiten fungerar som den ska. Om jag så ska gå på pantbanken med plastbössan för att betala räkningen så ska den jävla apan bjuda till att fungera.

Bockjakten går lika lysande som allting annat jag företar mig. Dvs helt värdelöst. Har lockat två kvällar. Första kvällen såg jag en get och vad jag trodde var ett smaldjur. Men det visade sig vara en liten ynkedom till bock. Men då var läget redan förbi. Andra kvällen såg jag inte ett liv.
Jaja, vem hade väntat sig något annat. Inte jag i alla fall. Och det är ju skönt att slippa bli besviken!

Nu är det tydligen mat säger dom på telefonerna. Ja, det är ju något man verkligen behöver...

Väl mött.


Kommentarer
Postat av: -----

Lägg ut hiluxen på blocket och köp en som fungerar blir garanterat billigare.

2012-08-19 @ 17:59:48
Postat av: Joel

Fin buss! Värd att räddas =)

2013-02-04 @ 12:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0