Nyheter.

Såhär i lågsäsongstider händer det ju inte så vidare värst mycket att skriva om, det är därför det dröjer lite mellan ordbajserierna numer. Men det ordnar väl upp sig bara det går göra något annat än att i knapp styrfart masa sig fram i ett skidspår...

Men nu är det ju faktiskt så att det finns något att förtälja. Sista helgen i februari var jag hem och körde ut lite saltstenar. Det var en lyckad tur. Vi fick ut tolv av tjugo stenar. Föret var riktigt bra så vi passade på att ta de som ligger jävligast till så de åtta som är kvar kan man till nöds gå ut med om skoterföret får för sig att försvinna lika snabbt som pengarna på lönekontot har en tendens att göra...


Saltstensexpressen V2.0. N Tommys venture. Motorsågen behövdes
naturligtvis inte eftersom vi tog med den...


Eftersom den skoter jag äger, precis som allt annat jag äger med fler
än två rörliga delar, står som ett lik, tvingades jag låna denna av
tremänning Lars-E. Tack för det...

Finns väl inte så mycket mer att skriva om vad gäller just detta. En smärtfri och fin dag i Guds fria natur. Inte mer än så. Älgarna och hararna lär nog uppskatta det i alla fall, det var som att gå på ett salsgolv kring många av pinnarna för de har varit dit med jämna vardagsrum och kikat. Roligt att det man gör uppskattas av djuren.
På lördagskvällen bjöd Lars-E på storkalas med god mat och dryck. Det var trevligt. Tyvärr fick jag ohemula buksmärtor pga frosseri, men det är ju inte matens fel. Snarare huvudets... Alzheimervarianten av bulimi är vad jag lider av: Hetsäter men glömmer att spy...

Appropå mat... Hade hållit mig från skräp en hel vecka. Fredagen kom. Tänkte unna mig en chipspåse som fredagsmys här i min ensamhet eftersom felkönad sambo åkt till Dalarna för att åka i fäders spår. Öppnade påsen kl 16.32 för att ta tre plattpärer innan middagen. 16.39 var påsen slut och jag låg på golvet och kröp och letade smulor. Började må illa. Blev ingen middag alls och taptot ljöd tidigt här i ghettot i fredags... Rolig kväll. Bestämde mig dock: Aldrig mer.
En alkoholist kan aldrig mer ta en jamare.
Jag kan aldrig mer ta en plattpära.
Inse faktum nån jävla gång...

Såg en rolig bil då jag var hem.


Historien förtäljer dock inte varför tvättbjörnarna parkerat bredvid...
Vart? Svenstavik naturligtvis... Vart annars?

Jo sen var det ju en liten sak till också... För några månader sedan var det i den oberoende och alldeles eminenta jakttidningen Jaktmarker&Fiskevatten en ledare om värdelösa jakter. Chefredaktören utlyste då en liten tävling där vi läsare fick skicka in bidrag och berätta om våra vedermödor. Den som haft det allra mest eländigt under det gångna året skulle få åka på en riktig drevjakt i viltrika södern. Med allt elände i färskt minne knåpade jag ihop en liten skrivelse och, på ett sätt, roligt nog kom den med i tidningen! (Nr 3/4 för den intresserade). Så jag ska få åka på drevjakt! Det första jag vinner i hela mitt liv, om man undantar nån femma på travet... Det som var mindre roligt är då man inser att man haft Sveriges sämsta säsong... Men det kan ju fan bara bli bättre...
Jag har själv inte läst artikeln. Prövade en gång men fick kalla kårar på ryggen av att se mig själv i en tidning, ska samla mod så kanske det blir av under veckan...

Men nu innebär ju även detta att man måste besöka skjutbanan mer frekvent så man inte åker ner och skämmer ut sig och plöjer potatisfåror i den bördiga sörlandsmyllan istället för att finna på där man ska... Så fort snön försvinner ska ett antal patroner i både .22 och 9,3 inhandlas och slösas upp på diverse övningar... Tips på övningar för att vara förberedd på bästa sätt mottages med tacksamhet!

Men nu tror jag väl ändå faktiskt det var färdigt för denna gång...

Väl mött och på återhörande.

//Jonas

Kommentarer
Postat av: Regular Hunting

Hej! Kika gärna in på vår jaktblogg Regular Hunting!

Här kommer du kunna följa två stycken vanliga jägare i deras jägarliv.

Vi kommer lägga upp jaktfilmer, tester på olika jakttillbehör, kameror, kulor, utfodring m.m. Tävlingar dyker även upp inom kort!

Hoppas du kommer uppskatta sidan!

Mvh

2012-03-15 @ 19:40:56
URL: http://regularhunting.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0