Bäbisbilder...

Jahopp. Så var han hemma. En pinkblåsa i samma storlek som en fingerborg. Allt är som det brukar med andra ord.

Lugn och trygg. Pep i ungefär en halvtimma och sen somnade han i min famn.
Första natten sov han mer än mig, låg rätt obekvämt på hallgolvet medan han hade vadderad bädd, filtar och annat mys... Jaja, vad gör man inte för dom små liven. Nån veckas halvtaskig sömn mot tiotals år av bra kontakt är ett rätt lätt val för mig. Vill vänja dem vid deras sovplats direkt...

Annars finns egentligen inget att berätta. Åkte in i Finland och köpte en flaska patenterat rävgift som jag ska bjuda bort varenda droppe av när försfa älgen skjuts. I november alltså...

Nu följer några bilder på underverket!

Inga bildkommentarer blir det eftersom detta görs från telefonen. Men det är bara från resan och första dygnet i umeå.
Angående gallret så är han naturligtvis inte instängd, det är bara mot vardagsrummet det är stängt. Han kan komma och gå som han vill till sin säng. Men det är lika bra att börja med reglerna på en gång och vara konsekvent... En valp är söt att ha i vardagsrummet. En tvååring som rullat sig i en brunstgrop är det inte.


Kommentarer
Postat av: 27

Söt ! Denna dära kan nog bli en magnet både för fruntimmer o älgar. Passa på nu innan han blir alltför präglad på älg. Han kanske blir som Elvispen -jakt,sova å äta va det som gällde. November ? Det var väl ingen gråhund ? Annars hoppas jag naturligtvis på att få smaka riktigt dyr o fin maltwiskey i november. Önskar dig o mig å Roger med nyvalp och alla andra i Gransjötrakten lycka till

2013-04-15 @ 09:47:36
Postat av: Alesandro

Ska bli skoj att följa Herr.Eko!
Lycka till :)

2013-04-16 @ 11:49:55
Postat av: Lappen

Lycka till med lilla krabaten!

2013-04-17 @ 08:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0