Valp

I förrgår kväll var jag ner till Borlänge och valde ut en valp. Det, ska ni veta, var inte det lättaste. De var oerhört jämna och betedde sig ungefär likadant. Uppfödaren hade spillt ut en klick älgblod och dragit en bit björnskinn tidigare på dagen för att ge dem en första introduktion till spårningens ädla konst. Jag tänkte först välja den hund som stod och jollrade hela tiden vid blodfläcken, men han var något mindre än de andra. Jag valde en rätt stor mörk hanhund, som även han var vid blodfläcken men som kutade iväg ibland och bet på sina syskon eller donade på egen hand. Alla var trevliga och självständiga. Så nu får vi se vad som blir av detta... Cash kommer han heta i alla fall och hämtningen sker runt midsommarhelgen.
Appropå biten björnskinn: Både hanen och tiken skäller björn mer än gärna. Om det nedärvs så får väl undertecknad köpa ett paket vuxenblöjor att ha i ryggsäcken istället för limpsmörgåsar i fortsättningen...

Har börjat jobba på bondgården igen. Känns skönt att göra något mer kroppen istället för knoppen. Man blir trött på ett annat vis nu. Tidig morgon och tidig kväll. Skönt med vettig dygnsrytm igen... Abret är ju dock att jag missar alla såpoperor på 6:an som jag börjat följa under studietiden...
Appropå jobb: Idag hände faktiskt en rolig sak. Bäst som jag stod där och intervjuade Mu om hur deras dag varit kom Nick Borgen in i fjöset och sade: Hej, jag är bara lite nyfiken...
Jaha, tänkte jag, på mig eller mu? Det visade sig dock att han kände bondskan och det var henne han skulle hälsa på... Men man fick en smärre chock då musikaliska celibriteter kom på besök mitt i muandet.

I fotbolls-vm har det blivit mer fokus på vovuzelorna än på sporten. Kan i viss mån förstå detta för det är ett ohemult oliv på alla sändningar från Syd Afrika, kan bara tänka mig hur ljudnivån skall vara på plats. Vilka vinner då? Ja, det vettefan ärligt talat. Är inte så insatt längre. Spanien fick stryk i sin första av Schweiz och jag tror de är ruggit sugna på revansch, tror inte de vill komma hem efter ännu ett VM-fiasko. Tror nog de biter ihop och blir farliga. Men om jag ska sätta pengar på nåt lag så blir det nog Tyskland. De är de enda jag sett än så länge som spelat konstruktivt och roligt, sen har de ju alltid en underlig förmåga att gå långt...


Nu ska jag dricka en välförtjänt kopp kaffe och slumra i en fåtölj tittandes på lite fotboll... Det är väl manligt?

Väl mött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0