Inte ett någe?

God afton mina damerrrr och herrarrrrr. Jag hoppas att livet har silkesvantarna på då det far fram med Er. I Umeå är det jämna plågor. Tenta stundar. I morgon, tisdag, närmare bestämt. Då är det avsnitten växtfysiologi och virkeslära som skall tentas av, hela kursen heter ”Trädets biologi och egenskaper”. Det är på för liten nivå för att jag skall få erektion över ämnet ifråga, celler och annat elände är för smått för mig. Jag ser istället fram mot kurserna som avhandlar skötsel på beståndsnivå. Det ska bli intressant. Men som en god vän sade; innan man kan gå måste man lära sig krypa…

 

I lördags stod det kolbullegrillning på tapeten. Det har stötts och blötts i åtskilliga veckor men nu blev det av. Pannan var ny, så det brände lite grand i början, men jag må faktiskt tillstå att några kolbullar höll jamtlistandard. Jag hoppas att sällskapet också tyckte det var gott och att det blir fler dagar liknande denna i Guds fria natur.

Jag håller på snoka reda på någon tjärn som innehåller röding. Att fiska fiskar som har stora fjäll är förvisso roligt, men det är ju röding som är grejen. Kikpimpla röding måste vara det närmsta man kan komma spänning utan att blanda in ordet ”älg”. Det vore roligt att hitta något sådant ställe att åka till även här uppe så man tar sig ut. Att sitta inne i den här fågelholken när vårsolen börjar skina och värma utomhus kommer leda till avdagatagande ganska snabbt är jag rädd för… Hemma har man ju alltid Börtnans FVO att besöka, men här har man ju inte en blekaste aning om något… Har lagt ut en blänkare på robsoft om att jag letar vatten, får hoppas på svar!

Tagen på kikpimpel på sista isen 2009. Börtnans FVO, minns inte namnet på tjärnen...

 

Har sett ”Eleganten från vidderna”. Filmen om himlarnas helige härskare, den oefterhärmlige Errol Leonard Norstedt. Det var en intressant film måste jag säga.

DVD 1 behandlade karriären och möten med personer som haft att göra med honom under årens lopp. Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag anser att det är ett geni eller en dåre. Mest troligt måste man vara det ena för att bli det andra… Att han skrivit så många låtar åt andra band trodde jag dock inte.

DVD2 innehöll tidigare outgivet material… Det var av skiftande kvalitet och underhållningsvärde måste jag nog faktiskt drista mig till att erkänna… Några guldkorn fanns där dock.

Vi kan väl konstatera att det lär dröja innan vi ser något liknande igen. Uppkomlingarna som nu huserar är bara bleka kopior som på ett plumpt sätt försöker apa efter och saknar allt vad underfundighet heter, särskilt vad gäller politikerkängor... Synd att det tog slut alltför fort. Men han lär väl knappast vara vare sig den första eller sista artisten att supa ihjäl sig…

Intressant skivomslag...

 

Jag var på dans i fredags. Köpte en kopp kaffe. Tog tre påtårar. For hem. Billigt kaffe, 4 koppar för 15 kr. Om man räknar bort inträdet det vill säga…

 

Nu är det dags att krypa ner i loppelådan och försöka få den ack så välbehövliga skönhetssömnen.


Bild som inte har ett jäkla dugg med ovanstående text att göra. Men jag längtar till sommaren, sommarstugan och öringbäcken som där rinner... Saknar även, konstigt nog, alla timmar med gräsklipparen...

 

Väl mött.

Adjö mina vännerrrrrr....


Kommentarer
Postat av: emma

Lycka till på tentan!! Scrubbvantarna har jag på mig i nästa skrivande stunt, byter skin serru.

2010-03-17 @ 10:42:01
URL: http://denlillahamilton.bloggplatsen.se
Postat av: Christer

Nog visste jag att många flickor var som ormar, men byta skinn?! :O ;)



Hoppas du hittar någon röding Jonas. :)

2010-03-18 @ 18:55:23
URL: http://nordjamten.wordpress.com
Postat av: Ida

Oj vad jag längta på landet när du visa stugan o skrev di dära raderna om sommar..!

2010-03-23 @ 20:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0