Twitter...

Får man väl kalla de kommande skrivelserna... Har ingen riktig dator utan det är i-tellefånen som får agera det... Den är bra på många sätt men att skriva långa meningslösa inlägg är inte ett av dem.

Nåväl. Bevisligen överlevde jag resan med lågprisplåtkråkan. Måste även böja mitt huvud i skam och erkänna att bolaget var riktigt bra och proffsigt. Gott kaffe hade dom också!
Skåne var som vanligt: blåst, regn och lera. Boendet var en mögelodling. Vi fick en ny stuga. En allergistuga. I den var det ännu mer mögel. Lill-Jonas blev förbannad och ringde en camping som ställde upp mitt i natten så det löste sig till slut. Tack och lov.
Men det är inte trevligt att flyga alltså. Usch och fy för landningar i blåst...

Vad mer finns att säga då... Jullov har man. Halvtid i Jägmästarutbildningen. Ingen rest. Vitt bajs på backen som gör sitt bästa för att omöjliggöra vidare "jakt". Ja just det ja... Jakt. Har varit ute nu i två dagar. I lördags gick jag med Cash, hittade igen ett halvgammalt betesspår efter ko och kalv. Ringade in ett tallungskogområde om ca 700x400m där de skulle vara (om de inte haft vingar). Cash sökte ingenting. For iväg max 100m, kom tillbaka och lade sig framför mig. Suget försvann likt en tvärskuren dammsugare så jag gick till bilen och for hem. På söndagen gick jag med Elvis och han fick i alla fall upp älg, men det blev inget arbete värt namnet i snöstormen... Så framgångssagan fortsätter. Det enda som är lite positivt är att det verkar vara skapligt med rådjur. Skillnaden mot föregående år är att de är kvar på skogen och inte nere i byn som tidigare vintrar. Tyder kanske på att vi inte har någon katt inne...
Så nu blir det till att pröva några sådana framöver mellandagarna. Snön sätter stopp för älgjakten vilken dag som helst misstänker jag. Vilket kanske är lika bra så man får fokusera på annat och kanske får tillbaka lusten inför nästa år.

Efter nyår bär det av till Småland för umgänge och jakt. Ska bli riktigt trevligt. Om tid och möjlighet finnes kanske man korsar skånegränsen och prövar ett fabeldjur...

Ber om ursäkt för eventuella stavfel och andra konstigheter men det beror (mestadels) på att detta skrivs via telefon...

Bifogar några bilder från det gentila boendet...


Kommentarer
Postat av: Sara Brattgrå

Tror dom på riktigt att nån vill bo i den där mögelhärden? Fy!!!

God fortsättning på dig!!

2011-12-28 @ 08:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0