Misär. Igen.

Precis som vanligt så är det ingen måtta på vädret. På veckorna, när man ska vara i skogen och jobba, är det hett som en bastu, ingen vind och mängder med mygg och annan ohyra. På helgerna, när man är ledig och vill göra något roligt, ösregnar det så man behöver en ark för att förflytta sig. Men det är väl bara för att jävlas. Det också.

Förra helgen var det i alla fall uppehåll någon timma så vi kunde ta oss iväg och fiska. Fick ett yngel till öring, det var det enda. Men vi fick i alla fall till en fin brasa!


Eld.

Det var dock inte min pyromangen som var skyldig denna gång... Men varmt, gott och myggfritt blev det!
Sen såg vi även ett asdjur. En ren.


Asdjur.

Apropå sådana asdjur så har vi tre stycken här i Fåker som far och springer inne i byn. Hoppas vid alla högre makter att de försvunnit härifrån tills dess man kan börja släppa några hundar. Men fjällen bör väl dra så man får hoppas de tar bron till högre belägen terräng...

Tja... Vad mer har hänt då. Ofantligt ointressanta saker. Gör inte så mycket mer än jobbar, äter och sover. Träffar inte just något folk och har definitivt inte varit iväg på något värt att skriva om.

Blev bjuden på go´mat förra helgen. Paltbröd och fläsk. Det är mat för en karl det. Sagolikt gott.


Godare än kräftor...

Och apropå fläsk. Det frodas. Trots löprundor, katastrofalt minskat matintag och ett försök till ändrat beteende vad gäller snacks och annat gift händer... Ingenting. Absolut ingenting. Det är väl bara att inse att man blivit för gammal så kroppen reagerar inte längre på sådant. Har allvarliga funderingar på att lägga ut Blasern med tillbehör på annons och åka till Stockholm och kosta på en operation... Diverse suspekta sidor annonserar om fläskborttagningsoperationer som går på ungefär vad en begagnad Blaser ligger i...
Snart orkar man ju inte ens öppna bildörren utan personlig assistent så då har man ju ändå ingen användning av en dylik tingest så det är väl bara att göra slag i saken!
Den gamla myten att ett glatt ansikte sitter på en fet kropp stämmer inte kan jag upplysa om.
Tyvärr är man väl alldeles för "mager" för att få göra en sån däringa Gastric Bypass, annars hade ju det varit rätt bra. Bevisligen så klarar man ju inte själv att reglera sitt födointag så det är mindre än förbränningen så då måste man ju ta till åtgärder. Men jag är inte riktigt insatt i vad det innebär egentligen heller så det är lika bra att göra som Pamela Anderson & co och gå till skönhetskliniken istället.
Eller så kanske man kan leja nån jävel, finns ju gott om arbetslöst folk, som står med ett baseballträ och så fort man ens funderar på mat kan man ju få sig ett rapp eller två. Det borde ju även det fungera till fromma för de oanvända klädespersedlarna i garderoben...


Det enda vettiga jag gjort i sommar...

Som bildtexten säger: Det där är det enda vettiga jag gjort i sommar. Ett älgtorn. Och det dög jag inte ens till att få ut eftersom det blev för stort för apparaten så jag riskerade att dra sönder tornet om jag hade kört iväg med det. Orkade inte få upp tornet riktigt på apparaten. Men det är roligt att snickra. Åtminstone när man kan stå inomhus och slipper mygg och annat.

Elvis har opererat sig så han är konvalescent och kan inte tränas ännu. Stygnen är tagna så jag hoppas man kan sätta igång snart... Har gått mer än halva sommaren nu.
Cash försöker jag springa med men det ger ju ingenting på en unghund, någon cykel äger jag inte och även om jag ägde en så hade det varit omöjligt att dra den mellan de fyra-fem boenden man har. Får jag inget jobb hemmavid nästa sommar så tänker jag inte jobba alls. Går det för halva landet går det för mig också. Den där lustiga, egendomliga och mycket rika människan Nån Annan får väl pynta även för mig!
Men det är väl ingen mening att träna dem heller så. Ett enda långt utdraget pang under några stekheta septemberdagar och sen är det väl färdigt...
Har dock blivit erbjuden att börja på en fin mark som ligger en bit från Fåker. En riktig skogsmark utan en massa hus, kohagar och annat aber spritt över halva jaktmarken. Funderar på att jaga där under oktoberveckan. Men det känns inget roligt det heller när man inte har något riktigt att gå med. Kommer man någonstans som ny kan det ju vara roligt att undvika att skämma ut sig med en unghund som inte ens jagar råtta och en hund som är 10,5 år och orkar var tredje dag...Då kan man ju lika gärna vara här och jaga rådjur som det känns... För någon älgjakt är det ju inte här... Åtminstone inte första veckan i oktober...

Jaha. Nu ids jag inte klaga mer. Jag bjuder på två fina jämtländska alster som ni som har ett liv kan njuta av under semestern... Där ni sitter i era Baden-baden stolar, sippar piña colada och tittar på knoddarna som gör något menlöst på gräsmattan.



Ett uns av sanning...


Harvner bland folk... Naturligtvis om man undantar versen om
sänghalmsaktiviteterna...

Adjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0