Installerad i avfolkningsbygd...

Jo hej igen.
Har varit på en veckas inbillning inför stundande sommarjobb. Svar på några frågor fick man allt, men de allra flesta kommer väl i morgon bitti när man står ensam ute i spenaten och förväntas prestera något som åtminstone kan liknas vid en godtagbar avverkningsplanering... Man får hoppas att det blir tunggått för det var inte direkt snålt tilltaget på matfronten under utbildningen och för mig som inte ens kan gå in på en ICA-butik utan att gå upp ett halvkilo har bukomfånget antagit jultomteproportioner...

Hyr en P-A-torp två mil utanför Sollefteå. En fin by. Det är spår av både älg och grävsvin på vägen hit. Mycket tomma hus är det i omgivningen.
Var med i en budgivning på en liten kåk hemma i fåker men hoppade av. 850.000 för 2,5 rum och kök, en liten carport och en tomt som man kan pinka rakt över är helt enkelt för dyrt. Man får väl inrikta sig på att bo, verka och jaga i antingen östra jämtland eller västa västernorrland där kåkarna står tomma, affärerna bommar igen och brännvinet är den närmsta och bästa vän man har. Hemma är det helt enkelt för dyrt. Och i lägenhet vägrar jag bo, tar jag det steget lägger jag ut både hundar och bössor på blocket för det går inte hålla på då. In och ut med grejor genom femton låsta dörrar, idioter som glor i titthål, ekande trapphus som luktar rökelse och kattpiss. Nä fy för fan.
Får pröva att spela på Lotto, med min tur borde det inte vara några problem att vinna ihop till en gård!

Cash då? Han är så usel så det har aldrig och kommer aldrig finnas något som är så uselt. Han saknar jaktliga gener helt enkelt. Varit ute två gånger till. Färska spår överallt, men det struntar han i. Usch så förbannat tröstlöst. Maj ut har han på sig. 1:a juni är han antingen bortskänkt eller nergrävd. Det här är så själadödande så har jag honom kvar i min ägo kommer även jag tappa den lilla lust jag har kvar.

Har åkt 240. Det var roligt. Måste nog köpa en 240 igen. Det är trots allt världens bästa bil. Snygga är dom också!

Kan dock inte ladda upp någon bild för 3G:n är inte särdeles snabb här.


Kommentarer
Postat av: 1

Vilket bolag jobbar du åt? Att bli klyktattare kan du ju inte mena allvar med... Var utanför sollefteå bor du om man skulle ha vägarna förbi.

2012-05-16 @ 18:56:49
Postat av: Jonas

Vet inte vad byn heter, men efter riks 90 bra precis mellan bollsta o solle. Slå en pling bara... Vem du nu är! ;)

2012-05-16 @ 22:53:27
URL: http://harvner.blogg.se/
Postat av: Anonym

Helt underbar blogg,har skrattat mycket nu när jag hittat hit av en tillfällighet:)

2012-05-25 @ 23:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0