Twitter igen då...

Ja hej igen! Nu har undertecknad sommarlov. Trots att man är närmare graven än vaggan smakar ordet rätt bra. ..
Dock är det ju så ordnat med det tekniska att datorn är i Umeå och jag har f.n bara tillgång till I-tellefånen. Ni får hålla tillgodo med små twitterliknande skrivelser så länge.
Planen är dock, om blöjförsäljning och annat går bra, att under sommaren införskaffa en ny blänkande fin dator. Kan ju om inte annat vara en stor fördel mtp stundande X-jobb... Att lämna in ett handskrivet sådant torde ej mötas med en klang- och jubelföreställning.

Appropå sådana föreställningar är det tre nya släpp att lägga till cash punktlista från föregående inlägg...
1. 29/4: 2h, färska spår, 130m. Släpspår med älgskånk som han tog bra. Inga skall.
2. 30/4: 1h, inga spår. 60-70m. Inga skall.
3. 2/5: 3h. Rådjursspår. 360m. Inga skall.
Annars inget. Går och jollrar mest. Lägger sig och biter på pinnar.

Har jagat bäver. Sett bäver varje kväll men jag ids inte skjuta. Blött och jävligt att gå och dessutom har jag nog blivit blödig på äldre dagar... Skjuter helst ränta, oavsett vilt, och jag har bara sett vuxna bävrar... Så nja. Nästa gång kanske...

I övrigt finns väl inget intressant att förtälja... Bäverjakt, efter mer ansad sådan, på Vemdalsskalet i helgen. Var på husvisning av en fin stuga i Fåker i eftermiddags. Har potential som gammelstrekboende...

Bifogar två bilder. En på en frenetiskt jagande unghund och en på en bäver...


Kommentarer
Postat av: sarah

Hittade din blogg av en slump (sökte på gråhund) och har redan hängt här ett bra tag å hunnit läsa en hel del:)

2012-05-11 @ 11:46:25
Postat av: Jonas

Det var roligt att höra!

Lite pinsamt dock... Hade ju varit roligare om du hittat hit om du sökt på jämthund! ;)

2012-05-13 @ 20:55:42
URL: http://harvner.blogg.se/
Postat av: havsornen

Då hoppas jag att sommarlovet innebär tätare uppdatering av blåggen. Enda läsvärda jag har hittat. Hoppas på ett under för cash men det ser väl lite kämpigt ut...

2012-05-14 @ 18:56:04
Postat av: Jeppe

Helt underbar blogg, jag har suttit en stund nu och läst mej igenom tidigare skriverier och skrattat ut en kopp kaffe på datorn.

2012-08-21 @ 12:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0