Liten dementi...

Det verkar som det är på sin plats med en liten dementi vad gäller kontaktannonsen föregående inlägg… Det är inget självmordsbrev som många verkar tro. Det är en riktigt djup ironisering av dating i allmänhet och internetdating i synnerhet. När man ödslat x kr på diverse medlemskap på diverse suspekta hemsidor med tvivelaktigt innehåll och i sitt anletes svett försökt förklara för de två hondjur som inte är yrkesmänniskor eller statistikbotar att man är världens ljus och salt på det mest äckelpositiva facebookstatussätt man bara tänkas kan utan något som helst resultat ledsnar man till slut… Och gör något nytt.  Jag menar… ”Efterbliven hantverkare”. Jag snickrar faktiskt sämre än så om jag får be…

Jag kan fortsätta spaltkilometer i ämnet, men det skulle bli tradigt, så jag väljer att lämna min enkla person för ett ögonlock och koncentrera mig på singelkillar i allmänhet… Ett ämne jag anser mig behärska fullt ut. Till en början är det roligt, allt är ett spel. Precis allt går ut på en enda sak. Den som säger något annat ljuger, för att få komma åt just den saken. Väldigt enkelt. Den som på bästa sätt lyckas presentera sin person lyckas, sen att han kanske blåljuger är en helt annan femma. Det är något tjejen får upptäcka, men skyll inte på honom. Skyll dig själv som föll som en fura för ett knippe skitsnack, även om det var en rosett runt det. Men detta är egentligen ointressant, detta spel försiggår runt omkring oss dagligdags, hela tiden, där det finns människor av olika kön förekommer det. Den bit som är intressant, och som jag snart har en doktorsgrad i, är då man passerat det trevliga och lyckosamma spelstadiet och det har börjat på gå käpprätt åt helvete. Man blir desperat, vilket syns lika tydligt som en signalkeps i älgskog, det gör det i princip omöjligt att lyckas med det som tidigare var piece of kaka. Misslyckas man nog många gånger blir man bitter, vilket syns ännu tydligare. Vad som orsakar att det börjar barka iväg i skoglig riktning är nog lite olika, alla blir vi äldre, utseendet förändras, man kanske får en fetisch för McDonalds varpå bukomfånget ökar till groteska nivåer? Jag väljer att publicera ett stycke poesi här, det innehåller grova ord så ni som är skenheliga, pryda och får blossande kinder av att höra dagligt tal kan hoppa över den kursiva texten nedan…

 

Nu har min mage blivit stor

och håret det är grått...

och ingen flicka faller mer för meeej

så jag får runka kuken så det sprutar som ett skott

för vill jag smaka fitta blir det neeej

 

Det är vid det här laget man balanserar på det översta trappsteget till den trappa jag och min gode vän E valt att döpa till ”Handjurets Returstege”. Slutet på den är ganska ovisst, vissa tar till en dubbelsmäll Gyttorps röda, andra blir totalt likgiltiga och struntar i allt, jag tror det är ganska individuellt faktiskt.  Jag har faktiskt inga större planer på att fortsätta min forskning i ämnet. Hoppas jag, är väl bäst att tillägga. Ekorrhjulet är dock riktigt svårt att ta sig ur utan en portion tur. Man är bitter, det går åt skogen, man blir ännu bittrare varpå det blir ännu svårare. Lite tur, en egoboost av något slag, och man är på banan igen.

Jag ser ingen anledning att förklara de olika punkterna i HR, ni vet nog vad det är för något. Den som inte håller med ljuger och den som av andra intressen deltar i dylikt är ursäktad… Men om det är en singelkille som deltar ljuger han. Nedanstående är den sista livlinan, då allt annat synes uttömt och till och med smultron på ett grässtrå smakar bittert, då är man redo att ta klivet…

 

·         Internetdating

·         Matlagninskurs

·         Danskurs

·         Köpa litteratur om kvinnans psyke som innehåller färdigskrivna raggningsrepliker

·         Thailandsresa med fruanskaffningssyfte

 

Nu tänker jag inte behandla detta ämne mer på ett tag. Det är tentatider, träningen går riktigt bra, jämthundstikarna är parade så jag håller andan i väntan på valp och vi går mot vår och ljusare tider!  Ingen mening att grotta ner sig i obegripbart elände, man får väl helt sonika pröva att vara sig själv och hoppas att det räcker för någon dum jävel därute… Det positiva är ju att denne vet vad den får, för jag idkar icke försköning av egen person i syfte att erhålla parning, så vad fan man än kan säga så bör jag ju bara kunna överaska positivt…

 

Nu bjuder jag min trogna läsarskara en god natt med förhoppningen att ni läst och lärt något nu...

 

/Jonas


Kommentarer
Postat av: Kristian

"Attitude is a small thing that makes a big difference."



2010-02-13 @ 00:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0