Nyårslöften och annat dravel.

Hur står det till med den saken ute i stugorna egentligen? Lovas det hej vilt då klockorna klämtar, raketerna sprakar och Jan Malmsjö orerar på färgtelevisionen? Men sedan är det lika lätt att "glömma" dem som att borsta bort akvavitens bedårande odör ur munnen...?
Känner igen det där...
Därför skall man avlägga nyårslöften som man vet att man kan hålla. Jag har i alla år lovat att inte sluta snusa. Det har gått alldeles galant att hålla det... Men nu var det dags för förändring...Jag menar vad är det för mening att harva på i jämmerdalen om man inte har några mål att leva upp till?
1. Sluta snusa lös. Det har gått över förväntan. Har inte märkt ett enda dugg ärligt talat. Annat än att det kommer bli oerhört mycket billigare än tidigare. Nackdelen är ju att det inte på långa vägar är så inihelvete häftigt som lös, men det må vara hänt då...Jag får kompensera det på andra sätt...Tex genom att börja berätta "roliga" historier som man skrattar högst och längst åt själv...
2. Träna minst 4 gånger per vecka. Nu som arm student gör man ju inte ett skapandes jävla jota. Sover i tid och otid, dricker rent kopiösa mängder kaffe. Köper baguetter med klet på. Pluggar lite grand. Köper godis för att inte bokstäverna skall flyta ihop i boken som var alldeles för dyr att köpa. När man bytt från ett kroppsligt arbete till något slikt är det lätt hänt att bukens omfång ökar och gäddhänget fladdrar som förseglet till regalskeppet Wasa. Bättring i ledet. Målet är 3 pass/vecka på skolans gym (tänker då fan int betala för´t) och en gång med annan aktivitet, exempelvis skidåkning, en tung jakttur eller något som åtminstone kan liknas vid motion.
3. Något som ni inte behöver bry söta huvudet i.
4. Vara ärlig, mot både mig själv och andra. Jag vet att jag själv uppskattar att folk talar om för mig när jag beter mig som ett arsle. Likaledes som jag vill höra när (om) jag gör något bra. Jag hoppas och tror att även andra uppskattar det. Nu menar jag inte att jag skall gå fram till människor och säga: "Nämen guuu vicka fula böxer du har". Utan det jag menar är att man inte skall linda in saker och ting utan säga vad man tycker och tänker, åtminstone i de få fall någon ber om min ödmjuka åsikt...

Det var alles. Det får räcka för i år. Nästa år får vi se om man kommit på något annat som man kan förändra...
Det är även på sin plats att tala om att vad träningen anbelangar så är 4 dagar målsättningen innan en eventuell valp hämtas hem. Då finnes inte tid till dylikt joll utan då skola sveriges genom tidernas bästa älghund sättas i hårdträning i den utsökta konsten att bete sig...

Annars har det inte hänt så mycket. Det är kallt som grisar utomhus och alla vet ju hur kalla grisar är. Det går inte göra någonting. Eller rättare sagt: Jag VILL inte göra någonting. Har jobbat färdigt för detta jullov och skall ta det lite piano de sista dagarna hade jag tänkt. Sova ut, planera sommarens 30-års fest, sova ut, åka till Umeå. Det var planen för de kommande dagarna...

Det finns lite planer på en toppjaktstur till Botsmarksområdet, jag hoppas att Kung Bore skärper till sig och höjer tempen ett tiotal grader så vi kan göra verklighet av den planen. Det hade varit riktigt trevligt...

Nä, ärade läsare. Nu är det dags att uppsöka parningsboxen...
Väl mött.

Kommentarer
Postat av: Vapendragaren

Jag gillar punkt 3, den ska jag oxå försöka att hålla från o med nu!



En helt annan sak: http://www.youtube.com/watch?v=xJm1QdlJgRc

Hehe.. fan va äckligt, men man kan lixom inte låta bli att titta..

2010-01-08 @ 21:22:38
URL: http://vapendragaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0