Planering...

Kvällen var vigd åt planering för det stundande eländet, dvs 30 årsdagen.
Vi var 7 ålderstigna karlar som samlades i lyan på köpmangatan för middag, samvaro, cigarrökande och framförallt planering av det som ingen av oss undkommer...
Cigarr och whisky avnjöts för att fira de av oss som bevisligen har virila små soldater och således varit kapabla att avla avkomma. Cigarren var av det vettiga slaget, dvs mild och fin. I vanliga fall brukar det ju vara som andas in röken från en tjärvedsstubbe, men så var alltså icke fallet med denna. Det måste ha varit de kubanska kvinnolåren den rullats mellan som gjorde den skillnaden... Tyckte mig ana en viss sälta, men det kanske var önsketänkande...

Vi kom dock fram till en hel del vettiga saker vad gäller Eländet. Festen är inte ett elände, men att fylla 30 är verkligen ett elände. Nog om det. Åldersnojan kan jag ha i min ensamhet tillsammans med min vän Jack Daniels och det behöver jag icke orda om här. Nåväl, vi har delegerat ut lite olika "arbetsuppgifter" och vi har bestämt önskad lokal, att vi ska ha musik, mat, försäljning av rusdrycker etc. Så vi har lite grand att jobba med nu...
Trevligt ska det bli!

Sedan pratade vi naturligtvis gamla minnen, det blir lätt så... Roligt och trevligt var det. Minnena är än så länge inte preskiberade så det får vi ta om några år...

Vi var tre tappra själar som vägrar inse att nödslakten knackar på dörren så vi begav oss ut på lokal. Det var fullkomligt knökfullt, ingen av oss kände en själ och den däringa dj:n spelade en låt som måste ha varit introt till Barbapappa, det lät då så i vart fall...: "barrraooaoppapapa barappap apppappa" lät det, på ett ungefär...
Sedan gick vi till tunnelbanan och köpte en smörgås. Smörgåsen kostade 69 kr. Rena rånet. Ett syndastraff som gick omkring i skidglasögon försökte tränga sig, en väldigt liten och väldigt full karl som stod framför mig försökte tala honom tillrätta, men det gick tyvärr inte höra vad den lilla karlen sade pga det värsta sludder jag någonsin hört. Det var ganska intressant. Det slutade dock med att den skidglasögonbeklädde hårdingen stod stilla i kön så jag antar att den väldigt lilla och väldigt fulla karlen på något vis gjorde sig förstådd.
Nu är mackan äten, smulor på datorn bidde det. Dags att göra kväll och lägga sig...

I morgon går flyttlasset upp till umeå för min första vårtermin på västerbottnisk mark. Det ska bli roligt. Har lite grand att ta igen, flitens lampa har icke lyst över mig under detta jullov, men det lär nog ordna sig på något slags vis skulle jag tro... Det skall även bli riktigt skönt att ta upp träningen igen...Fast man lär ju åka på en alldeles ohemul träningsverk de första dagarna är jag rädd...

God natt.



Kommentarer
Postat av: Erik K

närmare döden än studenten... fy fan

2010-01-11 @ 17:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0