Stress och åter stress...

Innan man är färdig med det här studentandet kommer man vara totalt utbränd och ha sprungit in i varenda vägg som finns... Det här tempot pallar man ju snart inte längre.
Det är på gränsen till inhumant att börja kl 9 och sluta 12 och bara ha två kvartsraster på den tiden... 11 kaffet är en helig ritual och den skola man ej stressa sig igenom...
Efter 12 stundar lunch, tupplur, läsning och flitigt studerande. På färgteven är det under denna tid världens genom tiderna sämsta serie, "våra värsta år". En synd värre än den Judas gjorde är att använda Frankie Snattras ljuva stämma till introt till denna avart av sitcom, men att de visar den just denna tid är rätt lämpligt för då kan man ju läsa det som läsas ska...

I morgon blir det en inte lika fullt så stressig dag, är helt ledig och dagen är vigd åt toppjakt på skolans marker. Jag har varit på en egendomlig butik i centrum som sålde militärt överskottsmaterial och köpt mig ett par stavar. Billigt var det...En egendomlig lukt i lokalen likaså.
Jag hade tänkt mig att pröva en ny sorts skogslunch i morgon, har en liten mumrikapanna (ja, jag vet att det heter muurikka) med handtag och jag tänkte ställa iordning några slags minipizzor som man kan bränna på i den. Smör, cognacsmedwurst, ost och oregano mellan två pitabröd. Det bör bli ätbart om jag räknat ut det hela rätt. Förhoppningsvis hittar jag även igen några tuppar i topp så man får sig lite grillbitar till sommaren...

Nu är det dock dags att uppsöka gymet...Man vill ju inte fjollra ur och bryta sina nyårslöften redan första veckan...Hur skulle det se ut? Allt annat går enligt plan...

Jag ber att få bjuda herrskapet en fortsatt trevlig kväll...Bilder och annat joll från jaktturen kommer imorgon!


Kommentarer
Postat av: Emma

Skjut för tusan nånting!

2010-01-12 @ 21:07:11
URL: http://vimlan.blogg.se/
Postat av: Jonas Superhawk

Skitjakt på rä!

2010-01-12 @ 23:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0