Toppjaktstur...

Såhär på jullovet gör jag mitt bästa för att försöka slita mig ur fattigdomen, dvs jobbar extra. CSN´s överlevnadsbidrag räcker knappast till en tillvaro försedd med guldkant så det är skönt att kunna jobba lite. Fördelen med det jobb jag har är att man är ledig mitt på dagen, ungefär från 9-15. Då finnes till till intressanta aktiviteter...
Denna dag var vigd till toppfågeljakt. Igår sköts stortysken in med näst intill kirurgisk precision, snöblusen avhämtades i den översnöade Hiluxen och allt var frid och fröjd inför idag.
Nackdelen nu är kölden, det är åt helsicke för kallt för allting. Det var -20 här hemma och det är ju ändå acceptabelt, men på marken dit vi for var det -25 och därunder och det är lite väl kallt faktiskt... Men vi bestämde oss ändå för att åka en liten repa på ett par små kilometer. 15-20 orrar hade nyss setts från bilen, på fel mark, men hoppet var tänt. Vår skidtur bjöd dock inte på annat än gnistrande vackert vinterväder och ett par förfrysta hamsterkinder (dvs mina). Så jag lär inleda 2010 med att se ut som en tvättbjörn då är runt ögonen det är värst.
Har nu bestämt mig för att sätta en gräns på -20 för dylika aktiviteter...
Kan tyvärr inte bjuda på någon bild på fällda gråfåglar, men jag lägger in ett foto på en blek januarisol...

Soluppgång i Lersjön
Solen orkade över horisonten, nätt och jämt...

Kommentarer
Postat av: Danne

Men se vad man hittat, Jonas bloggar! Ska bli spännande att följa... =)

2010-01-06 @ 14:43:27
URL: http://www.jamthund.se
Postat av: Jonas

Har börjat lite löst...Tanken är väl att det ska bli något mer dagboksliknande framgent då det blir valp...

Ta lite mer bilder och så.

2010-01-06 @ 21:33:09
Postat av: Vapendragaren

Välkommen till bloggvärlden J.. Vi kanske inte blir lika rika som andra bloggare, men vi e fan så mycke roligare att läsa!

Jag tycker att du ska skriva lite mer om de dagliga jävelskapen.. :) Jag har lagt till dig i min blogg, så mina (4) läsare kan gå över till din blogg o kolla läget hos dig me..

2010-01-07 @ 13:15:34
URL: http://vapendragaren.blogg.se/
Postat av: Nordjämten

Roligt att ni fått ut och lufta er lite i värmen..



Här har det varit stadigt ner mot -29, men nu lutar det mer åt -31 grader ute. Tyvärr är det ju nu man längtar som mest till toppjakten och skidspåret... Skitjakt på er!

2010-01-07 @ 22:02:59
URL: http://nordjamten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0