Hemmahelg...

Är tillbaka till allvaret och insekterna i Umeå igen efter en helg hemmavid som gick i saltstenens tecken. Utkörningen gick över förväntan i skitföret som rådde, jag lade bara ner SKS:en 3 gånger på hela dagen! En stor förbättring mot gångna år… I och för sig fuskade jag lite grand i år och lämnade några stenar på väl valda ställen som jag får besöka med skidor på fötterna för att få på plats… Det var en trevlig dag med vapendragare Håkan i alla fall! Bjuder på lite värdelösa mobilbilder nedan…

 

Saltstensekipaget. Lynx 5900 och en timmerdoning med en "lådda" på...

 

 

Vitmåsaflon. En uppskattad sten. Brukar ofta gå att få upp i anslutning till den här...

 


Håkan snickrar till en ny pinne. Den gamla hade de lyckats välta. Tog till en lite grövre stam denna gång...

 

Annars finns inte så hemskt mycket att säga. En lugn helg, hälsade på gamla bekanta och åt godis. Skönt att ta det lite lugnt ibland också… Hade skickat in min uppgift i jaktturismskursen så jag kunde koppla av och ha det skönt. Nu är det bara att hoppas att affärsidén för Hamners Jakt & Naturupplevelser blir godkänd!

 

Vidare så börjar det snart närma sig nedkomst för tikarna. Nu är det bara att hoppas att det blir tillräckligt många hanar så man får en liten till våren! Står i kö på två ställen, vet inte hur jag ska göra om jag inte skulle få någon nu. Om jag ska leta vidare och köpa en från annat ställe eller om jag ska vänta tills det kommer någon mer parning som ”man riktigt tror på”. Mycket i det här med hunderi handlar om tro, tror jag. Man måste göra som man tror annars blir det fel. Går man in på jämthundklubbens sida finns det mycket bra parningar, men de små sakerna som jag tittar på finns inte på så särdeles många parningar ärligt talat. Därmed inte sagt att det är dåliga parningar, men något måste man gå på och jag har valt min väg i frågan.

Abret i hela hundfrågan för min del är ju att det passar så extremt bra i vår med en valp, betydligt bättre än nästa år då vi ska ut på långresa med skolan. Nu i vår är det relativt lugnt här, jag ska jobba på Ranchen i sommar så jag kan ha valpen med mig hela dagarna och har lediga kvällar som man kan tillbringa i skogen med den. Men men, vi får se vad som händer och fötter.

Jag har blivit erbjuden valp från ett ställe, Klövkampens Kennel. Det var den tredje parningen jag trodde på nu i vår. Tackade nej av den mycket enkla anledningen att det blev leverans för tidigt för att det skulle passa mig bra. Och känns det inte helt okej ska man inte göra det. Måste faktiskt tänka på skolan också, jag lånar pengar för att gå här och då ska jag fanimej sköta mig också. Det räcker att det under höstarna blir lite si och så med den saken, kan inte fjollra bort en hel kurs under våren också. Efter påsk ser det dock betydligt lugnare och bättre ut… Läste en intervju med P-E för många år sedan och jag gillar hans syn på hundar. Men jag är (relativt) ung ännu så jag hoppas jag hinner pröva en klövkampare också innan vi är invaderade av varg eller jag har trillat av pinn…

 

Nu ska jag lägga mig och försöka sova lite grand. Har varit på gymmet och kört ett gympass ikväll. Det var inga vikter inblandade utan ett ”idioten-utformat” pass som är inihelvete jobbigt, så det ska bli riktigt skönt att få lägga sig och sträcka ut ryggen lite…

 

Lördagsnöje. I brist på andra att skämma bort får man skämma bort sig själv... Löjligt god dryck...Eller vad var bäst egentligen...Av två goda ting...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0