Ja.

Jag skriver väl något för att jag måste, inte för att jag direkt har något att skriva om...
Jaga går knappt eftersom Kung Bore envisas med att hålla landet i ett järngrepp. Hemma är det tydligen rätt lite snö i alla fall, men kallt...Och parasiter i vattnet som ger räserbajs och andra otrevligheter och det vill jag helst inte ha. Även om en månad med diskvattensavföring, feber och vomering kanske vore en utmärkt diet så känns det inte så trevligt och det gör ju dessutom att man hamnar efter i sina tusende göromål...

Lite glädjande är dock att den misslyckade resan till södern i alla fall mynnade ut i en 5:a i kursen. Det ger ju ett litet plåster på det oläkbara sår som "hjortjakten" djupt skar i min själ...Nu har man, efter totalt 15 år i skola, mäktat med hela två 5:or. Det, mina vänner, är icke fy skam!
En annan positiv sak är att det bara är nån månad kvar i fågelholken nu. Efter jullovet blir det till att flytta till ett nytt, större, residens. En trea. Ska bli riktigt skönt att ha lite ordentliga utrymmen. Ett normalt källarförråd tex, där man kan få plats med skidor, jaktkläder som inte används och annat man dragit på sig under tiden man på jorden vandrat. Sen ska det bli skönt med lite fler tv-kanaler också. När man ändå måste betala för den där förbannade skiten kan det ju vara roligt att åtminstone kunna se på fotboll. Som det är nu har jag bara två kanaler att titta på. Vägrar av princip att se på SVT, främst för att om jag tittar på den skit som där produceras så kommer jag ha det väldigt svårt att vara irriterad på Radiotjänst. Därför tittar jag helt enkelt inte på de kanalerna och radiotjänsträkningen blir var tredje månad en utmärkt kanal för att få ut inneboende ilska. Nu har jag bara 4:an och 6:an att titta på. 4:an visar ju bara Beck-filmer och eftersom det måste vara det överlägset sämsta skit som någonsin gjorts lämnar ju det bara 6:an kvar... Tack och lov är det ju på 6:an som de Gula Gubbarna visas, varje dag dessutom!
En tredje positiv sak är att jag, om vädret och temperaturen tillåter, blivit bjuden på älgjakt på lördag! Mellan Bjurholm och Fredrika i Västerbottens inland. Ska bli riktigt roligt att åka på ett nytt ställe och pröva! Har inga större förhoppningar, men en trevlig dag kan man alltid hoppas på! Och finns där någon älg så brukar ju Elvis snoka reda på´n, även om det kan ta lite tid numer...

Cash växer och frodas. Han är i hundgård nu på dagarna då jag har skola, det är skönt för både honom och mig. Gör även bedömningen att han lugnat ner sig lite grand i det vardagliga livet. Han är snäll och glad.

Fan va positivt allt lät, det var inte bra... Man måste ju tänka på sin image.

Återkommer inom kort med rapportering om helgen och förhoppningsvis har det hänt något som man kan vara lite förbannad på...


Kommentarer
Postat av: Erik

Om du vill så kan jag skicka upp en flaska bajsvatten så har du nåt att gnälla över :)

2010-11-30 @ 20:53:36
Postat av: gunilla bengtsson

Vad 17 säger du,att Beck-filmer är skit.En av veckans höjdpunkter att kolla in coola,snygga Gunvald!!!

2010-12-01 @ 22:50:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0