Misär och elände.

Ja det är ju tur att allt är som vanligt. Att precis allting jävlas så mycket som allting kan jävlas. Eller det gör det väl egentligen inte riktigt, men nästan.
Cash gör inte rätt för torrfodret, minst sagt. Precis allting är fullständigt uruselt. Jag lovar att kan åka på närmsta 4h-gård, låna en dvärgkanin, sätta pejlen på den och nå samma usla resultat som nu. Söket är obefintligt. Helt obefintligt, trots mängder med dagar i skogen. Skönjer ingen som helst bättring heller. Droppen som fick bägaren att rinna över var igår då jag med mina egna gröna ser att hunden är vid två älgar och inte säger halv 7.
15-månader gammal är det för uselt, det är bara att konstatera detta faktum.
Men samtidigt är det väl nu man inte ska ge upp, utan jobba ändå hårdare för den ynka framgång man så innerligt hoppas på... Så det är väl bara att vara ute i skogen och hoppas det lossnar.

Elvis är oförskämt pigg för sin ålder och är lika tjurig som vanligt så det ser okej ut inför hösten.

Älg har vi så det sprutar ur varje buske. Såg 8 på samma hygge i fredags, såg två andra på ett annat hygge och hörde ytterligare två som drog iväg. Så det blir väl ett enda långt utdraget pang och sen är denna säsong till ända...

Har avlagt björnpasset och det gick i alla fall som det skulle, så det var ju positivt.

Annars finns inget intressant att förtälja. Har semester och det är riktigt skönt. Bockjakten startar idag men den får bli av sekundär karaktär i år eftersom jag måste prioritera jyckarna. Men nån sväng bör man väl kunna ta sig åt skogen får man hoppas...

Hilxuen går inte. Tanken är nerriven och ny soppapump införskaffad men ej ditsatt. Ska göras även det innan skolan börjar för året. 28:e åker man upp till havet och kallblåsten igen, blir dock bara där en vecka innan man ska hem och vifta bort getingar och bli solbränd.

Nu ska jag fara på skjutbanan...

/Jonas

Kommentarer
Postat av: Erik

Jag känner att du undanhåller information om en viss konnsär...

2011-08-16 @ 20:27:25
Postat av: ,

Har du provat tankavluftningen lossa tanklocket och provkör.

2011-08-19 @ 14:02:41
Postat av: millgard

Sådan herre, sådan hund.

2011-08-24 @ 09:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0