Sista dagen...

... i resten av vårt liv. Möjligt. Men även sista dagen på det som i dagligt tal kallas för sommarlov. Ett sommarlov som har bestått av oändligt långa dagar av ledighet, sol, bad och glass... Eller så inte...
Ledighet faller bort eftersom jag förvärvsarbetat på veckorna och jobbat ideellt på helgerna.
Sol och bad faller också bort eftersom man inte har tid att sola och det bara är ungar och idioter som badar och jag anser mig inte tillhöra någon av kategorierna. Glass har det förvisso blivit en. En mjukglass. Med tutti-frutti (ja, som det där högkvalitativa färgteveprogrammet på 3:an för en evighet sedan)-strössel. Men halva landade i knät eftersom det var hett som en bastu i bilen och glassen attacksmälte så jag vet inte om det räknas.

Men nu är det alltså dags igen. Att flytta in i bilen. Måtte storsvensken hålla ett år till...
Ska bli skönt att komma igång igen. För varje dag jag är lam hemma försvinner en dag som jag kunnat komma närmare examen om jag varit i umeå... Att man går en hel lång vecka innan älgjakten gör väl kanske att inte "gruven" är alltför stor också...

Idag har allting gått extremt bra. Först satte vi ihop Hiluxen. Den gick faktiskt mycket mycket bättre. Men inte bra. Ryckte fortfarande och höll på småjävlas. Då tryckte vi ihop slangen till tryckregulatorn och efter det gick han som han ska. Eller som hon ska rättare sagt. Ingenting av hankön kan krångla på detta vis... Men i alla fulla fall så bör vi väl vara felet en bra bit på spåret nu och jag hoppas vid alla trägudar att det vare sig är dyrt eller krångligt att åtgärda. Efter detta debackel så skulle vi på slakteriet och hjälpa till att hänga upp ett kylaggregat. Det gick skitbra! Roger ramlade ner från stegen och satte sig på söta rumpan på betonggolvet. Jag fick aggregaten i skallen och skar upp halva högernäven i vild panik då jag försökte få bort det från ansiktet. Sotarn, tack och lov, höll ett stadigt tag så inte hela ramlade i backen för då hade det kunnat gå på tok riktigt...
Börjar på vara riktigt jävla less på krångel nu...

Vad gäller hundarna så har det inte hänt så mycket. Har släppt Elvispen några gånger och han lurvar på i sitt vanliga tempo, dvs knappt styrfart, men han hittar älg och skäller även på dessa så det får ju anses vara ett gott tecken inför framtiden. Cash bättrade sig vid sista släppet jag gjorde med honom, men sedan blev han halt så jag har inte kunnat vara ute med honom på över en vecka. Väldigt väldigt synd. Men men... Bara at fortsätta så lär det väl lossna får man innerligt hoppas.

Har shoppat. Fick stor lön och för att inte bryta en vinnande trend är den tvungen att slösas bort. Snarast möjligt. Nya jaktbrallor, batterier, bildelar, antenner, biff, I-Phone, vapenrem med mera. Men men... Kung i baren kan man ju inte beskyllas för att vara i alla fall...

Nu har jag en telefon som det går ta kort med igen i vart fall, så nu kanske det blir lite färg här på blåggen igen. Och eftersom vi, i samma fart som en lus på en tjärsticka, går mot jakt så kommer det förhoppningsvis uppdateras lite mer frekvent nu... Vi hoppas även på några fina bilder och berättelser med någorlunda lyckligt slut...

Tills dess så önskar jag herrskapet en god natt och en fröjdefull jul...

/Jonas



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0