Avskedsserenad.

Ja, det här är väl den sista skrivelse jag gör är jag rädd. I morgon skall jag åka lågprisplåtkråka till utlandet. Sveriges version av Vostok Airlines: Malmö Aviation. En möglig smörgås, en berusad pilot, för lite bränsle och storm kommer sätta ett definitivt P för vidare bravader i skog och mark och således även vidare skrivelser.
Det kommer naturligtvis bli fruktansvärt. 13 sekundmeter har dom jävlarna utlovat på malmös flygplats. Eftersom de alltid spår fel lär det blåsa minst 30. Sist jag landande där nere nynnande jag på Christer Sjögrens version av "pärleporten", i morgon är jag rädd att det inte blir något nynnande alls. Tänkte be en flygvärdinna att få två rohypnyl och en kvarting fickljummen Explorer så man slipper vara vaken under Det Stora Eländet.
Nog om detta. Om vi överlever detta syndastraff till transportmedel ska vi hugga julgranar en vecka och sedan är det jullov. Då hade jag tänkt jaga. Den tyske ingenjören tänker naturligtvis annorlunda och dränker därför både norra och mellersta Sverige i det vita bajs som i folkmun kallas snö...

Har släppt Cash ett par gånger till. Verkar som det går åt rätt håll nu i alla fall. Det kan förvisso bero på att jag lånat bort Astron så jag slipper se i direktsändning på en färgskärm vad som händer, men jag tycker faktiskt att turerna blir både längre och mer fartfyllda. Igår jagade han dessutom en hare och det var riktigt roligt att se. Verkar som att han tycker det är roligt att vara i skogen nu i alla fall! Då kan man ju fortsätta bygga därifrån.

Men... Eftersom de jaktliga framgångarna till denna jaktblogg ihärdigt lyser med sin frånvaro så bjuder jag väl på ett par recept till då. Ni kan ju bokmärka och gå tillbaka hit efter julhelgen då den stora ångesten över bukomfånget kommer krypande..

Först ut denna vecka är broilerkyckling med ädelost. Köp en låda kyckligfiléer. Lägg den i frysen. Ta upp och attacktina i köttbulleteven eller i varmvatten när fantasin att komma på riktiga maträtter tryter. Skär några skåror i dem, pilla ner bitar av en billig ädelost. Rulla in dem i svinflarn. Bryn runt om. In i ugnen. Gör en sås på resterna av den billiga ädelosten. Sväng ihop en sallad av vad som råkspå finnas i kylskåpet. Voila! En skaplig och väldigt lättsam (och giftfri) middag. Har ni någon avocado över kan ni ju vara så gentila som vi var... Gröp ur lite och släng residualerna i salladen, fyll med lite ädelost, täck med vanlig ost och släng in dem i ugnen, bredvid broilerkyckligen, tills de fått färg. Lite speciellt och faktiskt väldigt gott... Salladen bestod denna gång av avocado, paprika, körsbärstomater och lite purjolök.



Mat går endast förtära till tecknade amerikanska satirserier...

Är jag den ende i sverige som fortfarande har en tjock färgteve? Alla andra har platta färgteveapparater. Jävla joll. Det går väl lika bra att titta på tecknat på en tjock teve? Diskriminering... Jag känner mig kränkt.

Rätt nummer två är en sagolikt intetsägande sådan. Dock är den snabbt gjort och fullständigt giftfri. Ta lite kassler, fräs ihop med en gul lök och en burk billiga svampinjoner. Under tiden det fräser fyller du en ugnsfast form med bladspenat. När det i stekpannan fått färg sprider du ut det över spenaten, häller över en äggstanning och avslutar med vanlig riven ost. In i ugnen tills det är klart. Det funkar till vardags.
Eftersom jag såg att dignitärerna på nobelmiddagen skulle få flensost till middag så skäms jag inte över detta vardagsrecept faktiskt...


Gött...

Till det här behövs ingen sallad. Hela maträtten är ju ändå full med ensilage så det blir lixom tårta på tårta... Däremot tarvas julmust light för att piffa upp det hela... Det är ju ändå jul som Bengt Feldreich säger varteviga år...  Och även detta år får man innerligt hoppas... Eller TV4 kanske ska ta över Kalle Anka på julaftonen också och förstöra även det med reklam för snedsydda kalsonger precis som man gjort med skidskyttet... Tacka gudarna för att man har tillgång till Eurosport i dessa tider... Varför betalar man egentligen färgtevelicens? Nu har de blivit av med skidskyttet till TV4 och nästa vinter-OS borta i Ryssland skall Viasat sända... Jaha? Jag vill fan inte betala några 600 kr i kvartalet för de fekalier till färgteveprogram som är kvar. Melodifestivalen lixom... Nja. Lägg ner och reklamfinansiera ni också eller se till att behålla det som faktiskt gör det värt att betala skiten...


Ett nytt avsnitt...


Sådär ja... Vad mer finns att förtälja tro? Det kan väl inte vara så särdeles mycket... Nä.
Men jag ber att få tacka eder alla för denna tid och när Han som styr landet där det alltid är +3 grader, strålande sol och första måndagen i september har ordnat fetbandsuppkoppling lovar jag att återkomma med en skrivelse...


//Jonas

Kommentarer
Postat av: Sara Brattgrå

Du är inte ensam om tjock-tv! Vi har tre... O inte en endaste platt! Går att kolla Discovery o Svampbob 4 kant ändå!

2011-12-08 @ 23:12:18
Postat av: Lappen

Nu måste väl syndastraffet ha satts ner så där lagom ovarsamt men ändå mjukt nog för överlevnad? Eller är internet en lyx få förunnad på förläggningen?

2011-12-16 @ 11:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0