Juli.

Ja, nu är vi inne i Juli. Den sista av meningslösa månader innan jakttabellen åter börjar fyllas. Det är hett. Hett och fuktigt som i tropikerna. Jag trodde aldrig att den plats i världen jag skulle svettas mest på skulle vara Backe, men så är fallet. Har aldrig känt något liknande i värmeväg. Att öppna ytterdörren och gå ut vid 5 på morgonen och det känns som man kliver rakt in i en vägg av fuktigt äckel. Likadant är det i skogen, bara det att likt små söta paljetter på den heta fuktiga väggen finns miljarder och åter miljarder bromsar, blodsugande flugor, myggor och småsvadan.

Jobbet går bra. Men det är bara att erkänna: Jag är mer social än jag trodde. Det är faktiskt påfrestande att vara i skogen 8-9-10 timmar varje dag och inte ha en själ att prata med. Som alltid är väl mellanmjölk bäst...

Annars har det inte hänt speciellt mycket värt att berätta. Är hemma på helgerna och försöker hinna med saker och ting i skogen och annat socialt umgänge, men det blir inte så mycket av någonting när man bor borta på veckorna. Har dock hunnit till skogs med lite virke till en bro och ett par torn, så man får, som vanligt, vara nöjd med det lilla.

Nu stundar snart V30 med allt vad det innebär av storsjöyror, fävikenarrangemang och krogstråk. Jag tror nog att jag skippar yran, går nån kväll på stråket och tillbringar helgen i Fäviken. Brukar vara en trevlig tillställning om Pohlman fortsätter låta värmen flöda över länet...

Jag är både dator och telefonlös snart, det är därför det blir lite torftigt här just nu. Likt TT har även jag sommartorka... Men det blir väl andra bullar när hösten anländer och det för en gångs skull händer någonting i det Harvnerska livet... Min gamla trotjänare till mobil har totalt havererat, totalt havererat (för att citera Lasse Granqvist från OS i Salt Lake City), så jag kan inte ta kort, knappt skicka sms, bara ringa upp vissa i telefonboken etc... Har långt gångna planer på att köpa mig en sån däringa I-tellefån di säger ska vara så bra, vi får se vad som händer i den frågan... Men det jag ville komma med denna långa menlösa harang var att då den anländer kanske det åter blir lite kort här plus att jag kommer ha daglig tillgång till dator och inte som nu någon gång varannan vecka...
Fast det är rätt skönt... Att inte, likt radiosporten, referera vartenda jävla andetag på facebook och andra "sociala medier". Nu mäter jag mina jävla träd ovetandes om att OnOff konkat och att damlandslaget sprang på japaner, japaner, japaner överallt.

Väl mött till nästa gång en barmhärtig samarit lånar ut sin privatlivsförstörare...

//Jonas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0