Februari. Årets hemorrojd.

Tur att månaden är kort. Det finns ingenting att jaga. Ingenting att göra. Det är iskallt ute och Kung Bore gör sitt bästa att ha ihjäl precis allting levande med metervis av vitt bajs. I år så lyses dock denna depression till meningslös midvintermånad upp av dels en Kung Bore som måste lida av förstoppning men kanske framförallt av OS i Sotji. Underbart med två veckors toppidrott! Dessutom i sagolikt vackra vyer.
För Sverige har det väl ändå börjat helt okej. Två silver genom Kalla och Hellner och en bortdömd bronsmedalj i haschplanka vilket resulterade i en neslig fjärdeplats. 
Detta på bara två tävlingsdagar! 
Jag är för dåligt påläst för att ge mig på några större medaljtips... Men ett försök ska vi allt göra. Det hör som till vill jag minnas...
 
Guld: 
Stafett herrar, längdskidor.
Kalla och Ingemarsdotter, sprintstafett. 
Ett i curling
Tre Kronor (stor rink, Ryssland pallar inte trycket. Transatlanter är idioter. Vinst över Tjeckien i finalen)
Ferry - distansen
Silver:
Stafett damer, längdskidor
Kalla - någon mer individuell distans.
Olsson, 15km
Stafett herrar, skidskytte
Ett i curling
Brons:
Harlot - i den där nya grenen...
Hellner - 5milen
 
Tror jag.
 
Dessa glädjeämnen tarvar en glad och trevlig bild tagen i "Norrlands huvudstad"...
 
Veckans Umeå: Så här ser soprummen ut. Vill man efterlikna Mexico City tro?
 
 
Har varit på utställning med Eko. Eftersom det gick bra i somras så var man ju naturligtvis tvungen att bli nertagen på jorden igen, den som styr det hela fungerar ju liksom på det viset... Har aldrig gått så uselt någon gång. Eko skötte sig ändå bättre än förväntat, jag trodde att han skulle jollra mer än han gjorde men han stod hyfsat stilla. Men jag visade upp honom dåligt, päls i fällning och då vi sprang så gjorde han konstiga grejor. Då vi sprungit runt runt här i Helvetet har han travat på bra, det gjorde han inte idag. 
Som vanligt så är allting alla andras fel, så även detta. Skyller precis hela dagen på Umeå. Det här är ett evenemangsmässigt U-land så länge man inte har som enda hobby att knarka. Jag hade tänkt att gå ringträning innan utställning så man åtminstone hade kunnat göra hunden något mer rättvisa. Fanns ingen ringträning att uppbringa. Inte så konstigt kanske... Umeå är ju mycket mindre än t.ex. Bräcke där dom har öppen träning varje onsdag i Bräcke hundarena... 
Jag. Vill. Hem.
 
Hemma så anordnade vi förra helgen en kurs i rävlock med Ulf Lindroth. VVO´t pyntade en stor del av avgiften så vi medlemmar i det fick gå en väldigt rabatterad kurs. Bra initiv, Fanjunkarn... som 27 brukar säga.
Vi tutade i pipor, lärde oss teori, fikade och jagade. På det hela taget en mycket trevlig dag. Kursledaren var ofin nog att skjuta en fin hanräv efter 13 minuter på pass och han lockade även in en annan som han inte fick läge på. Ingen annan såg någonting... Det säger nog mer om eleverna än om läraren, så att säga...
 
Räv.
 

I övrigt finns det inte så mycket att säga. Storsvenskens alla poäng är nollade, så den är laglig att köra ett år till i alla fall. 
Om jobb intet nytt. Ingen som vill anställa en gnällspik. Man kanske skulle blivit som en sån däringa gym-narcissist istället för realist... "Idag är himlen blå och det regnar liljekonvaljer på mig och min söta familj. På morgonkvisten ska jag jobba mig uppåt i karriären med metoder som skulle fått Ghandi att framstå som en barbar, sedan ska jag laga en trerätters till lunch. Efter jag med silverbestick och linnedukar till hjälp fått mig något till livs så ska jag rädda världen och bota aids. Samtidigt. Dagen får avslutas med ett femtiotvåtimmarspass på gymet och kvällsmyz med dom bäztazte hjärtana".
Med gym-narcissist menas då alla dessa som konstant skriver om sina rosenskimrande bedrifter på gymet. För krasst sett: Ingen vettig människa bryr sig särdeles mycket om hur en annan vettig människa ser ut. För att då på något vis inför sig själv (eller andra?) försvara de hundratals timmar man slänger bort på ett gym måste man konstant informera omvärlden om framstegen på tidigare nämnda etablissemang. Gärna med en bild tagen med mobilkamera mot en solkig spegel i just gymlokalen, så att ingen någonsin kan tvivla på sanningshalten i skriften...
 
Ska i alla fall iväg och kika på ett hus. Hördes som ett bra ställe att hyra. Ligger i rätt ände av världen, inte så farligt dyrt och nära till jaktmarken. Ungefär 400 meter till ena gränsen. Dessutom riktigt riktigt bra placerat för både cykelträning av Eko samt uppdragande av eget skidspår. Allmänna skidspår är också något som är av ondo.
 
Nu ska jag titta på OS. Det är backhoppning ikväll. En mycket mycket intressant sport... Sporten tog sig helt nya uttryck ikväll dessutom... Juryn flyttade tydligen startplankan så att inte hoppen skulle bli för långa... Jag har i 34 år av enfald trott att backhoppning gick ut på att hoppa längst... Nu blev allt mycket intressantare för nu har jag inte den blekaste aning om vad det går ut på!
 
/Jonas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0