OS är slut.

O ack och ve. Vad ska man nu göra på dagarna? 
 
Vi kan väl krasst konstatera att det är tur man lånat till en utbildning, för genom spel och dobbel skulle man inte kunna föda sig. Hade inte alltför många rätt, men var nära på många. 
 
Dom jag hade rätt på var dessa:
Kalla - 10km
Ett i curling
Stafett herrar, längdskidor.
 
 
Dom jag var nära på var dessa:
Damkronorna.
Anna Holmlund - Skicross.
Tre Kronor
 
 
Resten var jag riktigt ute och cyklade på... Damkronorna hade bronset men tankarna kom i sista perioden och de tappade ledningen mot Schweiz. Hoppas de får utökade resurser så de kan kan representera oss på ett bra sätt även i Sydkorea om fyra år. Går det slösa pengar på kultur och annan skit bör det utan vidare gå ge damhockeyn de pengar de vill ha också. Anna Holmlund var en vurpa till från ett silver. Tre Kronor var en klantig landslagsläkare och en allergimedicin från ett guld. Det är min fasta övertygelse, så bleka som de var i finalen... Det är inte normalt. Så enkelt är det med den saken.
 
Skidskyttarna och alpinisterna underpresterade så dom tipsen...Ja, dom tipsen gick åt skogen. Sen är det ju vissa saker man är väldigt väldigt glad man hade fel på också. Jag tänker förståss närmast på att jag tippade silver till damerna i längdstafetten. Vilken fruktansvärd pärs det var... Huvvaligen. Jag var helt färdig i två dygn efteråt. Man gick som i ett vaccum. Trodde inte det var sant. Vi hade bullat upp ett fikabord som hette duga och jag min dumma jävel sa att "jag äter upp resten då de tagit guld". Jag fick inte i mig allt men lyckades ändå bli illamående. Lill-Jonas sa vid sista växlingen: "30 sekunder... de tar hon." Hon fick strax under. Och tog det. Magiskt. Ingenting annat än magiskt. 
Nu är ju IOK väldigt måna om alla bilder så det finns ingenting att tillgå, men försök att få höra upploppet med de engelska kommentatorerna... Får ni inte gåshud då så rekommenderar jag ett läkarbesök.
 
Radiosportens referat går att lyssna på om ni klickar här.
 
Det är synd man är för gammal annars skulle man försöka tagit sig ett OS-guld, det verkar rätt roligt.
 
Hur som haver: Vi får tacka för upplevelserna. Det har varit två roliga veckor. 
 
Ni får lyssna till radiosportens hyllningar till de båda stafettlagen!
 
Damernas..
 
Herrarnas...
 
Underbara härliga radiosporten. Det är ni som gör att det känns värt att betala 519 kr per kvartal. För babianarselteven (Melodifestivalen = färgglatt och fullt i skit) skulle man ju istället 519 kr per kvartal.
 
Nu åter till något mer normalt. Den återkommande punkten "Veckans Umeå". Där jag genom små fotografier och anekdoter berättar hur livet egentligen är för en vanlig hederlig man i vad som, gud bevars, kallas för Norrlands huvudstad. Tillika kulturhufvudstad...
Det är någon som bajsat i trappuppgången. Det har en längre tid varit en unken lukt i trapphuset. Men efter att någon spytt så tänkte man inte så mycket på den unkna lukten då det luktade magsyra i trapphuset istället. Omväxling förnöjer heter det ju. Efter det luktade det matos så tårarna rann så fort man öppnade lägenhetsdörren. Förra lördagen fick det dock vara nog. Då låg jag i all stillhet i den utslitna soffan och kollade på skidåkning. Rätt vad det var började det lukta stekos. Sen började det lukta stekos något så gud förbannat så det gick nästan inte vara inomhus. Öppnade dörren och då står det som en plym med os ut från grannen under. Rätt ut i trapphuset. Jag fly förbannad, går ner och drar igen dörren så det smäller. Går in och fortsätter att titta på skidåkningen. Efter ett tag så luktar det så jävla illa så jag håller på kräkas. Går ut och kollar igen. De armskodda jävla avarterna har då öppnat dörren igen. In i lägenhet. Starta dator. Söka reda på google translate. Skriva: Fli igen dörrjäveln det luktar vidrigt. Fick ut en engelsk mening. Memorerade denna. Gick ut och röt i trapphuset. Dörren stängdes och har sedan dess varit stängd. Jävla barbarer. Nåväl. Detta var ett sidospår. Bajs var det ja. Jo, då dörren sedan dess varit stängd så har åter den unkna lukten lägrat sig över trapphuset och häromdagen var vi tvungna att undersöka källan till detta. Döm om våran förvåning när det under trappan ligger en rejäl rusa av något som måste vara folkskit. Anno 2014 är det någon som bajsat i ett trapphus. Det är ju så man kan lägga sig och gråta. 
 
 
Bajs i trapphuset. Det kanske är ett konstprojekt? "Den stora fekalieresan - vad månne blifva?"
 
Notera även fimpen. Trevlig miljö. Jag börjar förstå varför det ser ut som det gör i dagens Sverige ärligt talat, för vem i hela helvete blir människa om de tvingas växa upp i något slikt? 
 
Passade även på att ta en bild på den inbjudande entren. Någon hade visst lämnat en halväten kebabrulle utanför.. Något som traktens skator tagit fasta på och spridit sallad och folie runt om...
 
Välkommen till Norrlands Hufvudsstad!
 

Nu ska jag titta på hyllningen till våra OS-hjältar. 
 
Väl mött och på återhörande.
 
/Jonas
 

Kommentarer
Postat av: E

Jösses.
Du verkar bo på det sunkigaste stället Umeå har att erbjuda! Inte coolt med hur folk beter sig.

/E

2014-02-25 @ 15:06:54
URL: http://vimlan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0